Darmowa sieć komórkowa
Pierwsza w świecie finansowana wyłącznie przez reklamodawców sieć telefonii komórkowej o nazwie Blyk zaczyna funkcjonować w Wielkiej Brytanii, zapewniając abonentom darmowe 43 minuty rozmów i 217 SMS-ów miesięcznie.
Jak oświadczył na prezentacji prasowej w Londynie Pekka Ala- Pietila, prezes i współzałożyciel Blyka, oferta nowej sieci adresowana jest do ludzi w wieku od 16 od 24 lat - czyli grupy konsumentów, do której szczególnie trudno przebić się z reklamami. Użytkownicy będą codziennie otrzymywać po sześć SMS-ów reklamowych, dotyczących ponad 40 marek - w tym Adidasa, L'Oreal i Manchester United. Zestawy reklam będą opracowywane dla każdego klienta indywidualnie, na podstawie wypełnionego wcześniej kwestionariusza zainteresowań.
"Może to oznaczać, że do 4,5 mln młodych ludzi w Wielkiej Brytanii będzie mogło telefonować przez komórkę za darmo - i to bez żadnych umów" - powiedział Ala-Pietila, były prezes Nokii.
Blyk będzie dzierżawił czas na rozmowy od Orange, a pod względem techniki wesprze go Nokia Siemens Network. Użytkownicy otrzymają karty SIM do włożenia do ich dotychczasowych telefonów, a w razie wyczerpania miesięcznego limitu będą mogli kupić dodatkowe impulsy.