Dyskonty idą na wojnę. Netto odpowiada na ruch Lidla i Biedronki
Dyskonty idą na wojnę (cenową). Po obniżkach cen wielu towarów, o których informowały w 1. połowie lipca Lidl i Biedronka, przyszedł czas na cenowy ruch kolejnej sieci. Netto (bo niej mowa) obniża ceny regularne 85 produktów.
"Sieć Netto obniżyła ceny regularne 85 produktów, w tym tych, po które konsumenci sięgają najczęściej w ramach podstawowego koszyka zakupowego" - donoszą wiadomoscihandlowe.pl. Obniżki dotyczą wybranych produktów z takich kategorii jak nabiał (np. mleko, sery, śmietana), oleje i ryż.
"Obniżki objęły również wybrany asortyment środków czystości oraz żywności dla zwierząt" - dodają WH.
Netto najwyraźniej odpowiedziało na cenowe ruchy konkurencji. Przypomnijmy: w pierwszej połowie lipca Biedronka obniżyła ceny 60 produktów, na co Lidl odpowiedział obniżając ceny 100 produktów. Netto obniżając ceny 85 produktów licytuje wysoko, choć w oficjalnych komunikatach oczywiście nie ma mowy o żadnej "wojnie cenowej". Netto lakonicznie tłumaczy, że decyzja podjęta została w reakcji na obniżki cen surowców na rynku.
- Nasza branża jest systemem naczyń połączonych. Wahnięcia w jednym sektorze mają realny wpływ na branże zależne, a ich efektem są ceny produktów w sklepach. Czasami musimy podnosić ceny, gdy te rosną na rynku surowców, jednak działa to też w drugą stronę. Gdy ceny surowców spadają, obniżamy ceny produktów dla naszych klientów, dokładnie tak jak robimy to teraz - mówi cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl Witold Baran, dyrektor handlowy Netto Polska.
Handlowy portal sugeruje (na podstawie informacji z najnowszej gazetki promocyjnej Biedronki), że wojna cenowa dyskontów może się nasilić.
"Na pierwszej stronie gazetki promocyjnej sieci Biedronka, obowiązującej od poniedziałku 24 lipca, widnieje komunikat: Znowu obniżamy regularne ceny kolejnych produktów. Może to oznaczać, że akcja tego dyskontera nie dotyczy już 60, a większej liczby artykułów i że będzie ona kontynuowana" - analizują "WH".
***