Dyskonty idą na wojnę. Netto odpowiada na ruch Lidla i Biedronki

Dyskonty idą na wojnę (cenową). Po obniżkach cen wielu towarów, o których informowały w 1. połowie lipca Lidl i Biedronka, przyszedł czas na cenowy ruch kolejnej sieci. Netto (bo niej mowa) obniża ceny regularne 85 produktów.

"Sieć Netto obniżyła ceny regularne 85 produktów, w tym tych, po które konsumenci sięgają najczęściej w ramach podstawowego koszyka zakupowego" - donoszą wiadomoscihandlowe.pl. Obniżki dotyczą wybranych produktów z takich kategorii jak nabiał (np. mleko, sery, śmietana), oleje i ryż.

Dyskonty obniżają ceny wybranych produktów

"Obniżki objęły również wybrany asortyment środków czystości oraz żywności dla zwierząt" - dodają WH.

Netto najwyraźniej odpowiedziało na cenowe ruchy konkurencji. Przypomnijmy: w pierwszej połowie lipca Biedronka obniżyła ceny 60 produktów, na co Lidl odpowiedział obniżając ceny 100 produktów. Netto obniżając ceny 85 produktów licytuje wysoko, choć w oficjalnych komunikatach oczywiście nie ma mowy o żadnej "wojnie cenowej". Netto lakonicznie tłumaczy, że decyzja podjęta została w reakcji na obniżki cen surowców na rynku.

Reklama

Skąd niższe cen w dyskontach? "Spadają ceny surowców"

- Nasza branża jest systemem naczyń połączonych. Wahnięcia w jednym sektorze mają realny wpływ na branże zależne, a ich efektem są ceny produktów w sklepach. Czasami musimy podnosić ceny, gdy te rosną na rynku surowców, jednak działa to też w drugą stronę. Gdy ceny surowców spadają, obniżamy ceny produktów dla naszych klientów, dokładnie tak jak robimy to teraz - mówi cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl Witold Baran, dyrektor handlowy Netto Polska.

Handlowy portal sugeruje (na podstawie informacji z najnowszej gazetki promocyjnej Biedronki), że wojna cenowa dyskontów może się nasilić.

Czy wojna cenowa przyniesie kolejne obniżki cen w najpopularniejszych sieciach?

"Na pierwszej stronie gazetki promocyjnej sieci Biedronka, obowiązującej od poniedziałku 24 lipca, widnieje komunikat: Znowu obniżamy regularne ceny kolejnych produktów. Może to oznaczać, że akcja tego dyskontera nie dotyczy już 60, a większej liczby artykułów i że będzie ona kontynuowana" - analizują "WH".

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dyskonty | ceny w sklepach | Lidl | Biedronka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »