Dzieci odważnie korzystają z mobilnej bankowości

Santander Bank Polska przeanalizował jak bankują użytkownicy w wieku 13-17 lat. Nastolatkowie logują się mobilnie do banku średnio co trzeci dzień. Ponad 20 razy w miesiącu płacą kartą za zakupy spożywcze. Uwielbiają BLIK-a i coraz chętniej korzystają z przelewów na telefon.

Statystyczny młody klient Santander Bank Polska ma 15 lat. Na przestrzeni ostatniego roku zalogował się do banku przez internet 7 razy, a mobilnie aż 113 razy. Zrealizował 6 przelewów tradycyjnych, 4 przelewy na komórkę i dokonał 16 transakcji zakupowych, za które zapłacił BLIKIEM.

W ostatnim roku  nastoletni klienci Santander Bank Polska zalogowali się ze smartfona do swojego konta ponad 8,8 mln razy. Zdecydowanie wolą oni korzystać z bankowości mobilnej niż internetowej.  Liczba logowań do banku rośnie wraz z wiekiem użytkownika. 13-latkowie logują się do banku ze smartfona średnio 52 razy w roku, 14-latkowie 91 razy, 15-latkowie 109 razy, 16-latkowie 128 razy, a 17-latkowie 145 razy - częściej niż co trzeci dzień.

Reklama

-  Zebrane przez nas dane wskazują, że nastolatkowie bardzo aktywnie, na co dzień, korzystają z bankowości. Od ubiegłego roku, wzrosła wśród młodych ludzi częstotliwość logowania się do swojego konta ze smartfona, a także liczba zrealizowanych zakupów, za które zapłacili oni BLIKIEM. Korzystanie przez nastolatków z bankowości to nie tylko wygoda, to także spory krok w dorosłość i najlepsza metoda edukacji finansowej. Młodzi ludzie uczą się zarządzać środkami na swoim koncie i oszczędzać. Edukację finansową dzieci i młodzieży wspieramy w banku poprzez realizację programu "Finansiaki. To my", który jest kierowany do rodziców. Przygotowane wraz z ekspertami materiały pomagają wzbogacić wiedzę dzieci na temat podstaw ekonomii, oszczędzania oraz bankowości - mówi Przemysław Dukiel szef obszaru everyday banking w Santander Bank Polska.

Wśród młodych króluje BLIK

W ubiegłym roku przelewy BLIK za zakupy oraz przelewy na telefon stanowiły 2/3 wszystkich przelewów nastolatków (64 proc.). Dziś to już 78 proc. Porównując dane rok do roku , liczba przelewów BLIK za zakupy wzrosła o 141 proc., a liczba przelewów na telefon o 211 proc.

Co ciekawe, płacenie za zakupy BLIKIEM zyskało na popularności najbardziej wśród najmłodszej części nastoletnich klientów, czyli 13 i 14-latków. Liczba zlecanych przelewów na telefon potroiła się u wszystkich użytkowników w wieku 13-17 lat.

Średnia kwota przelewów zlecanych przez najmłodszych klientów Santander Bank Polska w skali roku wynosi: 159 zł wśród 13-latków, 148 zł wśród 14-latków, 141 zł wśród 15-latków, 125 zł wśród 16-latków i 118 zł wśród 17-latków. Wraz z wiekiem użytkownika rośnie średnia liczba zlecanych przelewów, a maleje ich średnia wartość.

Nastolatkowie płacą kartą za zakupy w sklepach spożywczych

Nastolatki chętnie korzystają z kart płatniczych. Ponad połowa, aż 58 proc., realizowanych przez nich transakcji to zakupy w sklepach osiedlowych i dyskontach. Średnio, podczas jednej wizyty w takich sklepach wydają 12,1 zł. 10 proc. ich wydatków, realizowanych kartami Santander Bank Polska, to e-rozrywka - zakup gier czy muzyki. 6 proc. wydatków to transakcje w punktach gastronomicznych i sieciach fast food, gdzie młodzi ludzie zostawiają jednorazowo średnio 26,9 zł. 4 proc. stanowią natomiast zakupy z drogeriach i aptekach, średnio na kwotę 41,6 zł.

- Nastoletni klienci Santander Bank Polska często płacą za zakupy kartami płatniczymi. Co ciekawe, w czasie trwania pandemii, o połowę spadła średnia wartość transakcji w sklepach spożywczych i za e-rozrywkę, a zatem w tych kategoriach, w których młodzi ludzie najchętniej sięgają po kartę płatniczą by dokonać zakupu. W okresie od początku stycznia do końca kwietnia br. spadła także częstotliwość w punktach gastronomicznych i sieciach fast food - w ubiegłym roku młodzi ludzie realizowali średnio 7,3 takie transakcje w miesiącu, obecnie 5,5 transakcji. Natomiast, w tym samy okresie, o 14 proc. wzrosła miesięczna liczba transakcji w sklepach spożywczych - z 19,2 w 2020 roku do 21,8 obecnie - mówi Przemysław Chojecki, data scientist w Santander Bank Polska.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

***

INTERIA.PL/Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Dzień Dziecka | bank | konta | lokaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »