Ekspert: Niewykluczone, że Tesco opuści nie tylko Polskę, ale całą kontynentalną Europę

To, że Tesco wycofuje się z Polski nie jest żadną tajemnicą. Drastyczne obniżenie wyników i sprzedaży na naszym rynku trwa już od lat i to są rzeczy odnotowane - mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ekspert komentuje dla nas informacje o planach wycofania się Tesco z Polski, które jako pierwsze podały Wiadomości Handlowe. Według WH, Pod koniec października w reprezentującym brytyjskie Tesco banku inwestycyjnym Barclays złożone zostały oferty na zakup spółki Tesco Polska. Za jednego z głównych pretendentów do przejęcia Tesco uważana jest sieć Aldi.

Kto w kolejce po sklepy Tesco?

- To nie jest żadna niespodzianka. Drastyczne obniżenie wyników i sprzedaży na naszym rynku trwa już od lat - mówi serwisowi dlahandlu.pl Maria Andrzej Faliński.

Jego zdaniem, strategia dla polskiego rynku, którą przedstawiło Tesco w ubiegłym miesiącu, miała na celu raczej uspokojenie pracowników.

Reklama

- Tesco, nauczone złym przykładem wcześniej opuszczających nasz rynek firm wiedziało, że należy zaproponować jakąś strategię, aby nie doprowadzić do masowego exodusu pracowników, co na przykład swego czasu spotkało Reala - mówi Maria Andrzej Faliński.

Przypomnijmy, Tesco w październiku informowało, że chce w Polsce skupić się na mniejszych sklepach. Decyzja oznacza przebudowę największych hipermarketów do formatu tzw. hipermarketów kompaktowych. Na koniec sierpnia br. Tesco miało w Polsce 345 sklepów. W prezentacji po wynikach za pierwsze półrocze 2019/20 Tesco podało, że chce mieć docelowo w Polsce 97 kompaktowych hipermarketów oraz 216 supermarketów, czyli łącznie 313 sklepów. Grupa informowała także, że zamierza w Polsce zmniejszyć liczbę pozycji asortymentowych z 41 000 SKU do około 11 000 - 13 000 SKU. (...)

- To, co uda im się sprzedać w Polsce, prawdopodobnie wykorzystają tam, gdzie powodzi im się lepiej, czyli w Wielkiej Brytanii. Moim zdaniem, wyjście z Polski oraz dobre wyniki na rodzimym rynku dają przesłanki by przypuszczać, że spółka chce opuścić całą kontynentalną Europę - podsumowuje Maria Andrzej Faliński.

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: Tesco
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »