Reklama

Europa nie chce wycofania gotówki

Ponad 60 proc. badanych Europejczyków przeciwna likwidacji gotówki - najwięcej w Niemczech 73,8 proc. , w Polsce 54,8 proc. Zdaniem ekspertów płatności bezgotówkowe, choć bez wątpienia przyczyniły się do znacznego rozwoju handlu, nie są w stanie całkowicie zastąpić gotówki.

Europa jest przeciwna wycofania z obiegu tradycyjnego pieniądza - tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie paysafecard - jednego ze światowych liderów internetowych przedpłaconych rozwiązań płatniczych typu prepaid, będącego częścią Paysafe Group plc. Na pierwszym miejscu są Niemcy, wśród których 73,8 proc.ankietowanych jest negatywnie nastawionych do tej idei.

Nastroje wśród Polaków również wpisują się w trend - aż 54,8 proc.badanych nie chce odchodzić od realnych pieniędzy, a tylko 36,4 proc.wypowiedziało się pozytywnie o pomyśle. Jedynie w Grecji i we Włoszech procent zwolenników jest większy od przeciwników, ale różnica jest nieznaczna - poniżej 4%.

Reklama

"Wyniki badania pokrywają się z przewidywaniami paysafecard. Płatności bezgotówkowe, choć bez wątpienia przyczyniły się do znacznego rozwoju handlu, nie są w stanie całkowicie zastąpić gotówki.

Główną przyczyną jest bezpieczeństwo - dopóki poziom zabezpieczeń nie będzie gwarantował 100 proc.ochrony przed utratą środków bądź nieautoryzowanym wyciekiem danych o kontrahentach, paysafecard nie widzi możliwości zlikwidowania tradycyjnej formy rozliczeń gotówkowych.

Niestety w sieci - która obecnie staje się główną płaszczyzną dla handlu - nie ma możliwości płatności fizycznymi pieniędzmi, dlatego paysafecard stworzył rozwiązanie zapewniające wszystkie zalety gotówki w cyfrowym środowisku.

Oferowane przez firmę PINy, pozwalają szybko, pewnie i bezpiecznie zapłacić za produkty w sieci - bez narażania się na atak ze strony hakerów" - mówi Udo Müller, Dyrektor Generalny paysafecard.

Jak istotną kwestią dla kupujących jest bezpieczeństwo pokazują inne badania przeprowadzone przez paysafecard .

Aż 83,6 proc.ankietowanych wskazało właśnie bezpieczeństwo jako bardzo ważny aspekt przy dokonywaniu płatności w sieci. Kolejnymi istotnymi czynnikami są szybkość oraz brak dodatkowych opłat - na co zwróciło uwagę 66,6 proc.badanych. Dodatkowo 54 proc.osób wskazało na wygodę.

W Polsce usługi paysafecard dostępne są na: stacjach Statoil, Shell i BP; w salonach prasowych: Relay, Inmedio, RUCH, To, Press czy Kolporter. PINy paysafecard można nabyć także w sklepach 1-Minute, Komputronik, Auchan, Carrefour, POLOmarket, Delikatesy Centrum oraz Pepco.

Miesięcznie na całym świecie z PINów paysafecard korzysta 2,5 miliona osób. W 2015 roku wartość ze sprzedaży przedpłaconych rozwiązań płatniczych paysafecard wyniosła 2,7 mld dolarów.

Internetowa gotówka dostępna jest w 500 000 punktów w 43 krajach na całym świecie. paysafecard umożliwia płatność m.in. za usługi takich firm, jak: Spotify, Ubisoft czy Telekom.

Dzięki współpracy z Sony Network Entertainment Europe, możliwe jest wybieranie paysafecard jako metody płatności zarówno w PlayStation®Store na komputerach, tabletach i smartfonach, jak i na PlayStation®4. paysafecard wspiera również największą i najstarszą międzynarodową ligę gier komputerowych ESL.

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »