Grovy wejdzie na polski rynek! Niemiecki start-up chce dostarczać Polakom zakupy w 10 minut
Wywodząca się z Niemiec aplikacja Grovy przymierza się do wejścia na polski rynek q-commerce - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Firma zapewnia, że jest w stanie dostarczyć zakupy "w 10 minut, bez limitu wartości zamówienia i w uczciwej cenie". Robi to już z sukcesem na rynku niemieckim i rumuńskim.
Obecnie Grovy działa w kilku dużych miastach w Niemczech i Rumunii, teraz chce rozwinąć swój zasięg na kolejne kraje regionu Europy Centralnej. Niemiecki start-up wystartował na przełomie tego i ubiegłego roku, a już planuje podbić nie tylko polski rynek, ale ma także chrapkę na Czechy i Węgry. Obecnie firma poszukuje menadżerów, którzy zajmą się rozwojem biznesu firmy na terenie wspomnianych państw.
Dostawy zamówień wykonanych za pośrednictwem aplikacji Grovy są realizowane z magazynów (tzw. dark store'ów), które oferują asortyment na poziomie 2000 SKU* (firma zaczynała od 1500 SKU i 15-minutowego czasu dostawy). Zamówienia dowożą kurierzy na rowerach.
Firma podkreśla, że w ofercie Grovy są dostępne nie tylko standardowe kategorie produktów, ale także świeże regionalne owoce, szczoteczki do zębów czy kable do ładowania USB. Operator zapewnia, że zakupy dotrą w mniej niż 10 minut pod drzwi zamawiającego, albo np. do parku, biura czy jakiejkolwiek innej lokalizacji, w której znajduje się klient.
Jednocześnie Grovy podkreśla swoją ekologiczność. Zamówienia są dostarczane jedynie w papierowych torbach, a kurierzy dowożą je na przyjaznych dla środowiska e-rowerach.
Władze firmy nie zdradzają, kiedy aplikacja Grovy może ruszyć na polskim rynku. Można jednak zakładać, że ze względu na dość wczesny etap przygotowań stanie się to w 2022 r.
Na polskim rynku q-commerce (błyskawicznych dostaw zakupów spożywczych) działają już takie firmy jak: Lisek, Jokr, Wolt, Bolt, UberEats, Swyft, czy Glovo, które ruszyło z projektem BIEK we współpracy z Biedronką, a także sieć Żabka.
Łukasz Stępniak
*SKU - jednostka magazynowa, (ang. stock keeping unit) jest identyfikatorem służącym do zarządzania danym towarem (wiki)
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze