Grupa Eurocash: Wycofamy jajka z chowu klatkowego
Grupa Eurocash, funkcjonująca na rynku hurtowej dystrybucji produktów spożywczych, deklaruje, że do 2025 roku wycofa ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego - wynika z komunikatu grupy.
Z komunikatu wynika, że w 2025 roku w hurtowniach Cash&Carry nie będzie już jajek z chowu klatkowego - tak zwanych "trójek". Grupa Eurocash zobowiązała się, że wycofa ze sprzedaży jaja klatkowe nie tylko w markach własnych, ale i w hurtowni Eurocash Cash&Carry.
"W trosce o los zwierząt hodowlanych Grupa Eurocash, największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną pod takimi markami jak ABC, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama, deklaruje chęć wycofania z własnej oferty jaj z chowu klatkowego do roku 2025" - głosi komunikat.
"Jednocześnie deklarujemy gotowość do przekazania komunikacji edukacyjnej skierowanej do właścicieli sklepów działających w ramach wymienionych powyżej sieci partnerskich i franczyzowych. Jako Grupa deklarujemy chęć współpracy w producentami jajek spoza chowu klatkowego na zasadach, które pozwolą naszym klientom zapewnić ofertę pozwalającą niezależnym polskim przedsiębiorcom na konkurowanie z sieciami dyskontów oraz hipermarketów" - dodała grupa.
Do grupy należą marki własne, takie jak sklepy Delikatesy Centrum, a także sieci franczyzowe - sklepy Euro, ABC, Gama, Lewiatan i Groszek. Stanowią blisko 15 tys. sklepów w Polsce.
Jaja kurze klasy A, czyli przeznaczone do handlu detalicznego, muszą być oznaczone na skorupie numerami wyróżniającymi. Numer taki składa się m.in. z kodu systemu chowu, w ramach którego "0" oznacza jaja z produkcji ekologicznej, "1" jaja z chowu na wolnym wybiegu, "2" jaja z chowu ściółkowego, a "3" jaja z chowu klatkowego.