Reklama

Inflacja ogromnym problemem. Polacy w coraz większym stresie

Trzy czwarte rodaków stresuje się poziomem inflacji, a 69 procent posiadaniem kredytu hipotecznego. Tak wynika z raportu "Stres a praca".

Jak wynika z raportu, 46 proc. respondentów czuje się bardziej zestresowana niż pół roku temu, a 44 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nie czuje silniejszego stresu, zaś 10 proc. nie potrafiło udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

Dodano, że 75 proc. respondentów wskazało, że stresuje się poziomem inflacji, 11 proc. nie miało zdania na ten temat, a dla 14 proc. osób inflacja nie jest powodem do stresu. Kolejnym czynnikiem, który negatywnie wpływa na Polaków (69 proc.) jest posiadanie kredytu hipotecznego. Dla 16 proc. ankietowanych posiadanie takiego kredytu nie jest stresujące, a 15 proc. wskazało odpowiedź "nie wiem".

Reklama

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc

Jak radzimy sobie ze stresem?

W ramach walki ze stresem ankietowani najchętniej oglądają filmy lub seriale (57 proc.). Na słuchanie muzyki wskazało 54 proc., a spacerowanie - 53 proc. respondentów. Kolejne aktywności, które pomagają badanym w walce ze stresem to spędzanie czasu ze znajomymi lub rodziną (43 proc.), czytanie książek (39 proc.), granie w gry (28 proc.), uprawianie sportu (19 proc.) i "uprawianie sztuki jak malowanie czy gra na instrumentach" (6 proc.).

Jednocześnie 39,96 proc. ankietowanych chciałoby wydłużenia godzin pracy w zamian za możliwość pracy cztery dni w tygodniu. Przeciw takiemu rozwiązaniu opowiedziało się 28,27 proc. respondentów, a 31,77 proc. nie potrafiła się zdecydować.

Badanie na zlecenie firmy Evolution wykonano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1001 dorosłych Polaków. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »