InPost zmienia cennik. Wysyłanie paczek będzie droższe
InPost od 1 marca 2023 roku podniesie ceny usług dla klientów biznesowych i detalicznych, zarówno w przypadku Paczkomatów, jak i usług kurierskich. Firma opublikowała na swojej stronie internetowej nowe cenniki. Wysyłanie paczek będzie droższe o ok. 20 proc.
Zgodnie z cennikiem, który wejdzie w życie od 1 marca 2023 roku, cena usługi Paczkomaty 24/7 dla klienta biznesowego wynosić będzie 12,13 zł/13,76 zł/17,53 zł w zależności od wielkości przesyłki (gabaryt A/B/C). W ramach poprzedniego cennika, obowiązującego od 1 maja 2022 roku, usługa kosztowała odpowiednio 10,19 zł, 11,56 zł i 14,73 zł.
Koszt usług Manager Paczek, Aplikacja InPost Mobile i InPost Szybkie Nadanie dla klienta detalicznego wynosić będzie 16,99 zł/18,99 zł/20,99 zł dla gabarytu A, B i C. Wcześniej wynosiła odpowiednio 14,69 zł, 15,69 zł i 17,39 zł.
Poprzednia zmiana cenników była wprowadzona wiosną ub. roku.
Zmieniają się również stawki za usługę "szybkie zwroty". Podwyżka będzie różna dla różnej wielkości paczek. Dla najmniejszej przesyłki z 8,99 zł netto do 10,70 zł netto, dla gabarytu B - z 10,19 zł netto do 12,13 zł netto oraz dla gabarytu C z 12,99 zł netto do 15,46 zł netto.
1 marca 2023 roku wejdzie również w życie nowy cennik dla usług kurierskich. Będzie to druga podwyżka od listopada ub.r.
W przypadku usług Manager Paczek, Aplikacja InPost Mobile i InPost Szybkie Nadanie dla klientów detalicznych cena wyniesie odpowiednio 19,99 zł dla gabarytu A, 20,99 zł dla gabarytu B, 25,99 zł dla gabarytu C i 36,99 zł dla największego gabarytu D.
Poprzednio cennik kształtował się następująco: 15,79 zł dla gabarytu A, 17,29 zł dla gabarytu B, 20,99 zł dla gabarytu C i 29,99 zł dla gabarytu D.
Szef InPostu Rafał Brzoska zapowiadał podwyżki cen usług swojej firmy w I kwartale br. Powodem jest wzrost kosztów działalności, a w szczególności wyższe cen paliw.
Grupa InPost to największa platforma dostaw dla sektora e-commerce w Europie. Dostarczyła w 2022 roku 744,9 mln przesyłek, o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec 2022 roku InPost miał 27 939 paczkomatów, w tym w Polsce 19 306 (+17 proc. rok do roku), a na rynkach międzynarodowych 8 633 urządzeń (+120 proc. rok do roku).
Zobacz również: