Internetowy sklep częścią cyfrowej transformacji Grupy Santander
Biżuteria, wyposażenie kuchni, telefony komórkowe, a nawet podróże i domowy sprzęt fitness - wszystko to można znaleźć na stronie internetowego butiku Banku Santander. Grupa uruchomiła go w Portugalii. Sklep online jest częścią cyfrowej transformacji banku.
Na stronie butiku online proponowane są znane marki, ale też wyroby portugalskich, lokalnych firm. Obok cen widnieją kwoty spłaty produktu na raty, bo bank - w ramach szybkiego kredytu osobistego - jest gotów sfinansować każdy zakup.
Na przykład, 12 butelek znanego portugalskiego wina kosztuje 650 euro. Kupujący może rozłożyć kwotę na trzy lata - 18,94 euro miesięcznie. Jeśli jednak nie odpowiada mu oferowana wielkość spłaty, może ją sobie sam ustalić. Strona zawiera bowiem symulację kredytu w czasie rzeczywistym.
Jak poinformował bank, otwarcie wirtualnego butiku w Portugalii jest inicjatywą pilotażową. I dopóki nie zostanie przetestowana popularność i możliwość rozwoju oferty, podobne sklepy online nie powstaną ani w Hiszpanii, ani w innych krajach, w których Grupa Santander ma swoje filie.
Podobnie było z Work Cafe, siecią kawiarń banku, które zanim dotarły do innych krajów, m.in. do Polski i Hiszpanii, były testowane w Chile.
Zapoczątkowana w Portugalii inicjatywa jest częścią procesu cyfrowej transformacji Grupy Santander. Rozpoczęto go w 2019 roku zapowiedzią zainwestowania w nowe technologie 20 miliardów euro.
Wybuch pandemii przyspieszył plany i od czerwca do końca grudnia minionego roku bank zatrudnił na całym świecie 3 tysiące specjalistów IT. Krajem, gdzie sprzedaż online finansowych produktów grupy szybko rośnie jest Portugalia. Jak informuje Santander, w 2020 r. wzrost wyniósł tam 20 procent.
ew, Europa Press
Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Planuj zakupy i znajdź najnowsze promocje w sklepach z ding.pl