Jak tanio założyć sklep internetowy w sieci

Żyjemy w czasach tak zwanego społeczeństwa informacyjnego, gdzie wszystko co nie jest związane z Siecią praktycznie nie istnieje. Dotyczy to również handlu. Nie wystarczy tylko mieć prostą stronę internetową, będącą wizytówką danej firmy, klienci chcą dokonywać zakupów bez ruszania się sprzed ich komputerów. Oczywiście, jak to w życiu bywa, nie jest sztuką zrobić to przy nielimitowanym budżecie. Cały problem w tym, żeby nie być w tyle za konkurencją, a jednocześnie nie wydać fortuny.

Bardzo ważne są podstawowe kryteria wyboru platformy do zastosowań biznesowych. Musi być ona przede wszystko niezawodna, gdyż każdy przestój w jej pracy oznacza realne straty finansowe dla naszej firmy. Idąc dalej tym tropem, następną kluczową kwestią jest wsparcie oferowane przez dostawcę usług. Musi być ono szybkie i kompetentne, a my musimy być na bieżąco informowani, co się dzieje z naszym, jak by nie patrzeć, źródłem dochodu. Bardzo ważne jest także tak zwane SEO (Search Engine Optimization), które pomoże klientom wyszukać nasze produkty. Wreszcie musimy dysponować odpowiednią platformą sprzedaży, taką jak na przykład Shopify. Oczywiście osoby nieobeznane z informatyką docenią także kreator atrakcyjnych wizualnie stron firmowych. Taka lista życzeń przy niewielkim budżecie brzmi może mało prawdopodobnie, ale nie trzeba wcale szukać daleko. Wszystkie powyższe oferuje na przykład firma, której ofertę można sprawdzić pod tym oto adresem: www.1and1.pl/darmowe-domeny-pl

Reklama

Najtańsze pakiety zaczynają się już od 29,90 zł, co nie jest wygórowaną kwotą nawet dla najmniejszych firm. Mając zapewnione wszystkie wymienione aspekty możemy śmiało przejść do następnego etapu, w którym zamiast o sobie i partnerze biznesowym, pomyślimy o tych, którzy generują zyski - klientach.

Druga część zakładania sklepu internetowego po postawieniu go na serwerze, to już czysta przyjemność połączona z odrobiną marketingu. Trzeba dodać nasze produkty lub usługi wraz z towarzyszącymi im chwytliwymi opisami oraz atrakcyjnymi zdjęciami. Tutaj rada - w przypadku, kiedy oferujemy znaczną ilość produktów (na przykład więcej niż 10), klienci oczekują, że będą one posortowane na kategorie i jasno opisane, czym się od siebie różnią. Warto także iść z duchem czasu i zaoferować klientom możliwość wygodnych i bezpiecznych płatności online, na przykład za pomocą uznanej platformy PayPal. Inna pożądana funkcjonalność to wersja mobilna strony - zakupy na kanapie, za pośrednictwem smartfona albo tabletu są bardzo wygodne. Zdawałoby się, że to już wszystko odnośnie zakładania sklepu internetowego, prawda? Wcale nie! Świat wokół nas nieustannie się zmienia, a klienci oczekują ciągle czegoś innego. Na szczęście nie trzeba opracowywać co tydzień nowych, rewolucyjnych produktów - wystarczy aktywnie promować sklep w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram).

Nie zapominajmy też o tym, czego niedawno wymagaliśmy sami będąc klientem. Najlepszy przykład znajdziecie choćby w tym tekście. Dobry dostawca usług powinien oferować kompetentną i szybką pomoc techniczną, prawda? Podobnie osoby, które odwiedzają nasz sklep internetowy, będą potrzebowały odpowiedniej jakości kontaktu przez e-mail oraz telefon. Na szczęście, ten pierwszy wchodzi jeszcze w kompetencje dostawcy usług, natomiast odbieranie wiadomości i telefon leżą już w kompetencjach właściciela sklepu internetowego. Jak widać, założenie takiego sklepu bez dużego budżetu nie stanowi specjalnie trudnego zadania. Trzeba jedynie pamiętać o tym, aby mądrze wybrać dostawcę domeny, hostingu i oprogramowania, a następnie uczciwie prowadzić swój sklep i zarabiać. Tylko i aż tyle.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »