Klienci banków mogą odzyskać skradzione pieniądze

Klienci instytucji finansowych wciąż padają ofiarą oszustów, którzy próbują uzyskać dostęp do ich kont. Nawet, gdy z rachunku znikną pieniądze, wciąż można je odzyskać.

Zastępca Kierownika Zespołu Prawnego w Biurze Rzecznika Finansowego Michał Masłowski wyjaśnia, że klient może próbować odzyskać pieniądze od banku, ale jego szanse nie są duże.

Kradzież pieniędzy z konta trzeba zgłosić organom ścigania - policji lub prokuraturze.

Kluczowe, zdaniem Michała Masłowskiego, jest udowodnienie, że to nie klient autoryzował transakcję wyprowadzającą z konta pieniądze. Dopiero w takiej sytuacji klient ma szansę na drodze sądowej odzyskać pieniądze od banku.

Według rozmówcy IAR, instytucje finansowe niechętnie oddają pieniądze, które wcześniej ukradli przestępcy.

Reklama

Przedstawiciel Rzecznika Finansowego argumentuje, że banki zwykle próbują udowodnić, że to klient autoryzował transakcje finansową.

Związek Banków Polskich na swojej stronie internetowej ostrzega przed kolejnymi sposobami przestępców. Ci coraz częściej próbują zdobyć dane klientów nie tylko poprzez strony internetowe, ale także przez coraz bardziej popularne urządzenia mobilne - tablety bądź telefony.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2016

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | kradzież | odzyskanie | wyłudzenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »