Klienci PKO BP raportowali o problemach z serwisem. "Losowe utrudnienia"
W piątek (1 marca 2024) po południu klienci banku PKO BP raportowali o problemach z serwisem bankowym. Wszystko zaczęło się ok. godz. 14.00, a apogeum nastąpiło ok. godz. 17.00. Bank potwierdził kłopoty z logowaniem do aplikacji mobilnej, jednak ok. godz. 19.00 wszelkie utrudnienia były już przeszłością.
Klienci banku PKO BP w piątek po południu zgłaszali problemy z działaniem serwisu bankowego. Liczba raportów pochodzących od użytkowników rosła po godz. 14.00, a ok. godz. 17.00 była najwyższa.
Najlepiej obrazuje to wykres zgłoszeń (raportów) klientów PKO BP prezentowany przez Downdetector (platforma bazująca na zgłoszeniach od użytkowników oraz na informacjach wskazujących na problemy zbierane z całej sieci).
Rzeczywiście - bank potwierdził popołudniowe problemy w działaniu aplikacji mobilnej.
"Występują losowe utrudnienia w logowaniu do naszej aplikacji mobilnej IKO. Serwis transakcyjny iPKO oraz karty działają. Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem prawidłowego działania IKO. Przepraszamy za niedogodności" - poinformowało nas Biuro Prasowe PKO BP (Departament Komunikacji Korporacyjnej).
Ok. godz. 19.00 otrzymaliśmy informację od służb prasowych PKO BP, że problemy zostały usunięte.
Aplikacja mobilna IKO pozwala klientom PKO BP m.in. na mobilne płatności (m.in. BLIK-iem albo zbliżeniowo telefonem); realizowanie przelewów; wymianę walut w kantorze internetowym. Jest alternatywą (uzupełnieniem) dla serwisu internetowego iPKO.
Bank PKO BP informował w grudniu ub.r., że liczba aktywnych użytkowników aplikacji IKO sięgnęła 7,8 mln. Od początku działania aplikacji wykonano z jej pomocą 2,5 mld transakcji.
***