Lukas Bank zmienia nazwę na Credit Agricole BP
Lukas Bank zmienia nazwę Credit Agricole Bank Polska, chce zostać bankiem uniwersalnym, do końca 2014 roku planuje otworzyć około 150 placówek i pozyskać 300 tys. nowych kont osobistych - poinformowali na konferencji przedstawiciele banku.
Do tej pory bank koncentrował się produktach consumer finance, głównie na kredytach ratalnych. Przyjmując nazwę swojego właściciela chce stać się bankiem uniwersalnym.
Philippe Marie, wiceprezes banku poinformował, że Lukas Bank chce zwiększyć liczbę aktywnych klientów detalicznych, udział w rynku kredytów hipotecznych, a także rozwijać bankowość dla małych i średnich firm. Bank stawia na rozwój organiczny.
Do końca 2014 roku bank chce pozyskać 300 tys. nowych kont, co oznaczać będzie wzrost o 30 proc. Jedną z grup docelowych mają być osoby młode. - Nie chcemy koncentrować się na klientach, którzy często zmieniają bank. Młodzi ludzie, którzy zakładają swoje pierwsze konto, w ponad 80 proc. zostają ze swoim pierwszym bankiem - powiedział Philippe Marie.
Bank w przyszłym roku chce odświeżyć ofertę pozostałych kont osobistych. - Chcemy być postrzegani jako duży uniwersalny bank, który oferuje produkty i usługi dla każdego. Zmiana marki i kolejne działania powinny doprowadzić nas do dołączenia do grupy dużych, uniwersalnych banków - powiedział Jędrzej Marciniak, członek zarządu banku.
Lukas Bank planuje przedstawić także nową ofertę depozytową. - Chcemy powalczyć jesienią o oszczędności Polaków, szczególnie w produktach najbardziej popularnych, czyli zapewniających optymalizację podatkową - powiedział Marciniak.
Bank ma obecnie około 1,1 mln kart kredytowych. Przedstawiciele banku poinformowali, że oferta kartowa będzie uproszczona.
- Chcemy utworzyć największy program rabatowy w Polsce. Zakładamy, że w krótkim czasie będziemy mieć 5 tys. partnerów i 10 tys. sklepów - powiedział Marciniak.
Wiceprezes Joanna Tomicka-Zawora, poinformowała, że bank planuje rozwój sieci oddziałów głównie poprzez zwiększenie liczby własnych placówek. - W tym roku będziemy mieć łącznie z placówkami franczyzowymi około 450 placówek. W 2014 roku chcemy ich mieć 600 - powiedziała Tomicka-Zawora. - Wzrost bazy aktywnych klientów to największe wyzwanie, jakie stawiamy naszej sieci - powiedziała Tomicka-Zawora.
Portfel kredytowy banku wynosi obecnie około 10 mld zł, z czego ok. 25 proc. stanowią kredyty hipoteczne.
- W consumer finance chcemy rosnąć razem z rozwojem sieci i z rynkiem. Wraz z realizacją strategii powinien wzrosnąć udział kredytów hipotecznych - powiedział Radosław Księżopolski, członek zarządu banku. - Wskaźnik kredytów do depozytów wynosi około 75 proc. i nie chcemy, by on się pogorszył - dodał.
W I połowie 2011 roku zysk netto Lukas Banku wyniósł 64,1 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 16,3 mln zł. Koszty ryzyka w tym okresie spadły do 164,3 mln zł z 338,7 mln zł rok wcześniej. Współczynnik wypłacalności banku wynosił 13,78 proc.
Bank szacuje, że w 2011 roku sprzedaż kredytów gotówkowych będzie o 20 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Grupa Agicole działa w 70 krajach, ma 54 mln klientów i zatrudnia 160 tys. pracowników. Współczynnik wypłacalności francuskiej grupy Credit Agricole wynosi 10,3 proc.