Marka Allianz warta 23 mld euro
Marka Allianz pod względem wartości znajduje się na drugim miejscu wśród 30 największych firm notowanych na frankfurckiej giełdzie - wynika z badań przeprowadzonych przez University of Witten i agencję reklamową BBDO. Marka Allianz warta jest 23 miliardy euro.
Tylko marka DaimlerChrysler, warta 36 miliardów euro, wyprzedza Allianz. Za Allianz znalazły się natomiast takie marki, jak: Deutsche Telekom, Adidas i Lufthansa.
System wyceny marki został opracowany przez profesora Bernda Wirtza z University of Witten oraz partnera zarządzającego agencji BBDO - Olafa Gottgensa. Czynniki decydujące o pozycji danej marki w rankingu to: międzynarodowe perspektywy rozwoju firmy, budżet reklamowy, pozycja firmy w sektorze, w którym działa, wizerunek oraz jakość rynku. Jak podają autorzy opracowania wartość danej marki rośnie wraz ze wzrostem stabilizacji rynku.