Marki premium - luksus ma się dobrze nawet w ciężkich czasach

Jakby na przekór problemom światowej gospodarki spowodowanym wojną w Ukrainie i pandemią koronawirusa, segment marek luksusowych ma się znakomicie. Klientów nie brakuje, a wartość sprzedaży systematycznie rośnie.

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc

Segment marek luksusowych odnotował wzrost r/r o prawie jedną czwartą. Pandemia, a także perturbacje na rynku nie zatrzymały rozwoju największych firm w Polsce. Polacy pokochali marki premium. Co cieszy się największym zainteresowaniem? To przede wszystkim luksusowe samochody, elegancka i nietuzinkowa odzież, perfumy z wyższej półki, a także akcesoria do uprawiania sportów. Zamożni konsumenci uwielbiają spersonalizowane kije do golfa, quady w nietypowych kolorach czy... ręcznie robione wędki.

Reklama

Światowy rynek dóbr luksusowych będzie rósł w tempie 6-8 proc. rocznie i w 2025 roku osiągnie wartość 360-380 mld euro - wynika z najnowszego raportu Bain & Company. Wzrost sprzedaży to w dużej mierze zasługa lepszych nastrojów na rynkach amerykańskim i chińskim.

Całkowita wartość dóbr luksusowych wyniosła w ubiegłym roku 1,1 biliona euro. Rynki amerykański i chiński odpowiadają za 31 proc. globalnej sprzedaży.

Według badań Bain & Company do 2025 roku konsumenci z pokolenia Y i X, (czyli osoby przed 40. rokiem życia), będą stanowili aż 70 proc. klientów całego rynku dóbr luksusowych. Co najważniejsze - grupa ta ma inne potrzeby niż ich rodzice.

Wartość towarów luksusowych, które klienci kupili online, wzrosła o 27 procent do 62 miliardów euro - pokazują dane ze światowych rynków. Sprzedaż odbywa się za pomocą e-sklepów, specjalnych platform, aplikacji czy czatów.
Największe marki na świecie takie jak Armani czy Hermes kuszą klientów właśnie wyjątkową jakością. W swoich reklamach promują ręcznie wykonane akcesoria, a także przedstawiają pracę artystów - rzemieślników. 

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Moda na handmade wraca. Polacy coraz bardziej doceniają ręcznie robione akcesoria ze względu na ich jakość i unikalny charakter. Przez lata rynek handmade przeszedł metamorfozę - rękodzielnicy w swojej pracy używają światowej klasy komponentów, aby produkować najwyżej jakości akcesoria.

***

 


INTERIA.PL/Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: dobra luksusowe | marki | biżuteria | drogie samochody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »