mBank obchodzi drugie urodziny
mBank obchodzi drugą rocznicą rozpoczęcia działalności. W tym okresie klienci mBanku otworzyli ponad 381 tys. rachunków.
Bank szacuje, że przy obecnym tempie pozyskiwania nowych klientów do końca br. uda mu się przekroczyć 400 tys. rachunków.
Wielkość depozytów w mBanku przekroczyła 1,7 mld zł. W okresie od początku stycznia do końca sierpnia br. mBank osiągnął 45% udział w przyroście depozytów gospodarstw domowych w polskim sektorze bankowym. Przyrost depozytów mBanku w tym okresie osiągnął pułap 577,8 mln zł.
Dominującym kanałem pozyskiwania klientów jest strona internetowa mBanku, przez którą rachunki otworzyło 52% ogółu klientów, kolejne są COT i poczta - łącznie 20%, portale 18% oraz sieci zewnętrzne 10%.
Według raportu sporządzonego przez Radę Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich - udział mBanku w rynku rachunków bankowych z dostępem przez Internet wynosił 28.3%*.
69% Klientów mBanku to mężczyźni, najwięcej Klientów znajduje się w przedziale wiekowym od 26 do 32 lat. Średni wiek klienta mBanku to 31 lat.
Strategia rozwoju mBanku na przyszły rok zakłada rozwój produktów kredytowych oraz uzupełnianie oferty związanej z oszczędnościami klientów indywidualnych i mikrofirm, szczególnie w obszarze produktów inwestycyjnych, a także dalsze zwiększanie funkcji transakcyjnej, płatniczej.