mBank ostrzega: Nowy wirus atakuje telefony
mBank ostrzega użytkowników telefonów w systemie Android. Groźny wirus może zaatakować ich aplikacje mobilne.
Właściciele smartfonów z systemem operacyjnym Android mogą paść ofiarą nowej wersji szkodliwego oprogramowania. Na zainfekowanym telefonie, przy próbie wejścia do aplikacji mobilnej, pojawia się "nakładka" - komunikat o konieczności potwierdzenia numeru telefonu.
Wyświetla się okienko "weryfikacja" i informacja, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa, trzeba zweryfikować numer telefonu w bankowości internetowej. Po wciśnięciu polecenia "Kontynuuj" użytkownik proszony jest kolejno o podanie: numeru telefonu komórkowego, wprowadzenie kodu PIN, identyfikatora i hasła.
- Celem przestępców jest przechwycenie danych klienta czyli numeru telefonu i danych do logowania. Posiadając te informacje, mogą zlecić przelew na swój rachunek i przekierować wiadomość SMS z hasłem autoryzacyjnym na podstawiony numer telefonu, i w ten sposób ukraść pieniądze z konta klienta - ostrzega bank.
mBank zamieszcza instrukcje w sytuacji, gdy telefon użytkownika został zainfekowany. Bank zaleca natychmiastową zmianę hasła do serwisu transakcyjnego mBanku, przywrócenie ustawień fabrycznych w telefonie (najlepiej tzw. hard reset) oraz zmianę pin do aplikacji mobilnej mBanku.
To kolejne ostrzeżenie przed złośliwym oprogramowaniem. Banki zamieszczają takie komunikaty, bo zagrożenia pojawiają się coraz częściej i są wymierzone zarówno w użytkowników bankowości internetowej jak i osoby korzystające z aplikacji mobilnych.
Dlatego mBank jednocześnie przypomina, że nigdy nie prosi o podanie identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego w aplikacji mobilnej, nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania, nie prosi o wykonanie przelewów testowych, nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku).
mn
Po wciśnięciu "Kontynuuj" użytkownik proszony jest kolejno o podanie:
1. Numer telefonu komórkowego
2. Wprowadzenie wygenerowanego kodu PIN
3. 3. Identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego