Mężczyźni wydali na produkty do pielęgnacji twarzy i ciała 780 milionów złotych
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę GFK, mężczyźni na zakup produktów do pielęgnacji twarzy i ciała wydali w ciągu roku 780 milionów złotych.
GFK przeanalizował 7 segmentów: żele pod prysznic i płyny do kąpieli, szampony i żele do ciała, dezodoranty, mleczka i toniki do twarzy, kremy do rąk i ciała, szampony oraz produkty do golenia typu: pianki, żele, kremy, mydła.
Badanie przeprowadzono od sierpnia 2014 roku do lipca 2015 roku.
Najbardziej dynamicznie rozwija się segment szamponów i żeli do ciała, gdzie wzrost osiągnął poziom 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Spośród wszystkich badanych segmentów, nabywcy przeznaczyli prawie połowę swoich wydatków z koszyka kosmetyków męskich na dezodoranty męskie.
Jak podaje firma badawcza, w badanym okresie przeciętni nabywcy zaopatrywali się w kosmetyki dla mężczyzn średnio 4 razy w ciągu roku, ale wydali na nie mniej o 4 proc. niż w analogicznym roku ubiegłym - w sumie 39,3 zł za l/kg.