Młode kobiety "dają w szyję"? Są dane z paragonów

W spożywaniu alkoholu przez młode kobiety prezes PiS Jarosław Kaczyński upatruje przyczyn niskiego wskaźnika urodzeń w Polsce. Szerokim echem odbił się jego słynny komentarz o "dawaniu w szyję". Czy polityk ma rację? O tym, ile alkoholu kupują młode kobiety i co najchętniej – czytamy w portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Spożycie alkoholu przez młode kobiety jest tematem licznych dyskusji w ostatnich dniach, dlatego twórcy aplikacji zakupowej Pan Paragon postanowili sprawdzić, czy kobiety do 25. roku życia kupują tyle samo alkoholu co ich rówieśnicy? Jakie są ulubione trunki mężczyzn, a jakie kobiet? Wskazują na szokujące rozbieżności między płciami.

Czytaj również: Kobiety do 25. roku życia "dają w szyję". Jarosław Kaczyński tłumaczy swoje słowa

Reklama

W pierwszej kolejności sprawdzono, kto kupuje więcej alkoholu: kobiety czy mężczyźni. Jak pokazują dane pochodzące prosto z paragonów dodanych do aplikacji kupno alkoholu jest domeną mężczyzn. Okazuje się, że kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni!

Dane z paragonów odpowiedziały również na pytanie, jak kształtuje się zakup napojów wyskokowych z uwzględnieniem nie tylko płci, ale też wieku.

Najwięcej napojów alkoholowych kupują mężczyźni od 26. do 45. roku życia. Niemal identyczna tendencja przedstawia się wśród kobiet. Według badania największa aktywność zakupowa na liście odnotowana została w kategoriach wiekowych 36-45 oraz 26-35 lat. Jednak odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet znacznie niższy - blisko o połowę.

Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon zauważa, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25. roku życia. - Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników - podkreśla.

Alkohole wybierane przez kobiety

Analiza uwzględniła również najczęściej wybierane alkohole z podziałem na płeć. "Okazuje się, że ulubionym alkoholem, bez względu na płeć kupujących, jest piwo. Ten trunek zdyskwalifikował swoich “rywali" i znalazł się na ponad 76 proc. alkoholowych paragonów u kobiet i około 77 proc. u panów, a rozbieżności względem płci widać na kolejnych miejscach" - czytamy w raporcie.

Kobiety często wybierają wino (11,6 proc. analizowanych paragonów), natomiast mężczyźni chętniej stawiają na wódkę (10,5 proc. dowodów zakupów). Na trzecim miejscu widać odwrotną sytuację. Pan Paragon wskazuje, że płeć żeńska sięga po wódkę, a męska po wino. Następne pozycje w rankingu napojów wyskokowych są takie same zarówno dla kobiet i mężczyzn. Kolejno znalazły się w nim whisky, rum i tequila.

Zobacz również:

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: alkohol | Jarosław Kaczyński
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »