Najnowsze badania znajomości marek kart płatniczych
Najnowsze badania SMG/KRC potwierdzają, że MasterCard to jedyna marka kart płatniczych w Polsce, której świadomość wzrosła w ostatnich miesiącach.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC między 7 a 13 kwietnia, spontaniczna świadomość marki MasterCard zwiększyła się z 23% w listopadzie zeszłego roku do 28% w kwietniu roku obecnego (zmiana istotna statystycznie). Zwiększyła się także świadomość wspomagana (z 51% do 56%).*
Skuteczność działań MasterCard potwierdza też rosnąca znajomość reklam. Wyniki badania wykazały wzrost spontanicznej i wspomaganej świadomości reklamy MasterCard. Warto zauważyć, że kampania reklamowa "Priceless" wspomagana promocją, była jedyną reklamą kart płatniczych, której świadomość powiększyła się ostatnio. Reklama MasterCard jest obecnie najlepiej pamiętaną reklamą kart płatniczych.
"Tak dobre wyniki wskazują, że Polacy coraz lepiej znają markę MasterCard. To efekt filozofii konsekwentnie realizowanej od momentu fuzji z Europay - jako największa na świecie organizacja płatnicza oferujemy najnowsze produkty dobrze dostosowane do potrzeb rynków lokalnych. Także w Polsce jesteśmy blisko naszych Klientów zarówno banków członkowskich jak i posiadaczy kart" - mówi Wiesław Federowicz, dyrektor generalny MasterCard Polska.
Wyniki najnowszego badania nabierają większego znaczenia, gdy wziąć pod uwagę dłuższy okres. Periodyczne badania SMG/KRC pokazują, że zarówno świadomość marki MasterCard jak i świadomość jej reklamy rosną nieustannie od czerwca 2001 roku, czyli od pierwszej serii badań świadomości marek kart płatniczych.
"Ciągły wzrost znajomości MasterCard to duża zasługa międzynarodowej kampanii reklamowej "Priceless", która jest obecna w Polsce właśnie od 2001 roku. Wsparliśmy ją nowatorską akcją promocyjną z użyciem SMS - wzięło w niej udział 55 tys. osób. Polska to pierwszy kraj na świecie, w którym MasterCard przeprowadził promocję z wykorzystaniem SMS. Coraz lepsze wyniki jakie MasterCard uzyskuje w badaniach świadomości marek potwierdzają, że warto podejmować niekonwencjonalne działania, tym bardziej, że znajdują tak olbrzymie zainteresowanie wśród naszych Klientów" - mówi Urszula Kupraszewicz dyrektor marketingu MasterCard Polska.
* Badanie typu OMNIBUS przeprowadzono na reprezentatywnej pr