Nowa kampania ostrzega przed wyłudzeniami. "Nie klikajmy, gdzie popadnie"
Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna "Stracisz dane, stracisz pieniądze!", którą stworzył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Ma ona na celu zwiększenie świadomości dotyczącej bezpieczeństwa w sieci i poza nią.
Każdy z nas spotkał się zapewne z podejrzanym e-mailem czy wiadomością SMS, które wręcz wmawiają nam, byśmy kliknęli w zamieszczony tam link. W grę może wchodzić niedopłata za przesyłkę lub też nieudane logowanie do banku.
Wiele się słyszy na temat prób wyłudzenia danych, jednak wciąż wiele osób daje się na to nabrać. A konsekwencje są różne: od nadszarpniętych nerwów po utracone pieniądze.
Przed aktywnymi w ostatnim czasie oszustami podszywającymi się pod bank PKO BP ostrzegł działający w strukturach Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego.