Reklama

Nowoczesne płatności wreszcie wkraczają do urzędów

Ministerstwo Rozwoju razem z Krajową Izbą Rozliczeniową ruszyło z szerokim programem, dzięki któremu w urzędach będzie można płacić kartą i telefonem.

Teraz jest kiepsko. Chociaż obrót bezgotówkowy staje się coraz bardziej powszechny, tylko 10 proc. jednostek samorządu terytorialnego umożliwia takie płatności. Aby poprawić sytuację, Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową uruchomiło program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. Celem jest między innymi wprowadzenie możliwości płacenia kartą i telefonem w urzędach jednostek samorządu terytorialnego, urzędach wojewódzkich i policji. Płatności te będą dokonywane przez terminale płatnicze lub poprzez bankowość mobilną z wykorzystaniem usługi WebPOS Paybynet.

Reklama

Program jest skierowany do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. W kolejnym kroku objęta zostanie nim również policja, gdzie planowane jest udostępnienie możliwości opłacania mandatów w terminalach POS.

Jak będzie w praktyce? Urzędy uczestniczące w programie zostaną wyposażone - w zależności od wybranego rozwiązania - w terminale płatnicze POS oraz w usługę WebPOS Paybynet do płatności mobilnych. Płatności mobilne będzie można realizować za pomocą BLIK oraz aplikacji PeoPay.

Płatności z użyciem karty płatniczej lub telefonu będą przebiegać w urzędzie tak samo, jak w dowolnym sklepie wyposażonym w terminal POS. Z kolei WebPOS Paybynet umożliwi przyjęcie płatności telefonem bezpośrednio przy stanowisku obsługi klienta. Dzięki wykorzystaniu usługi uruchamianej w przeglądarce internetowej nie będzie konieczności instalacji dodatkowych urządzeń.

- Uruchomienie płatności bezgotówkowych w urzędach przybliży nas do urzeczywistnienia idei nowoczesnej Polski cyfrowej. Odpowiada ona też przyzwyczajeniom klientów, którzy coraz chętniej korzystają z kart płatniczych i płatności mobilnych - podkreśla wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.

Uczestniczące w programie jednostki administracji publicznej nie ponoszą kosztów związanych z akceptacją płatności bezgotówkowych. Urzędy nie płacą za instalację i używanie terminali POS i WebPOS Paybynet. Żadnych opłat z tytułu realizowanych w urzędach płatności nie ponoszą także klienci.

Partnerem społecznym Programu jest Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji "Cyberium", odpowiedzialna m.in. za pozyskiwanie pieniędzy na finansowanie projektu.

- KIR konsekwentnie realizuje strategię cyfrowego przyspieszenia, angażując się także w projekty sektorowe na rzecz cyfryzacji usług publicznych. Naszym zadaniem jest wspieranie działań umożliwiających popularyzację obrotu bezgotówkowego we wszystkich możliwych obszarach - podkreśla Piotr Alicki. prezes KIR

Urzędy mogą zgłaszać się do udziału w programie wypełniając formularz na stronie internetowej Krajowej Izby Rozliczeniowej.

Monika Krześniak-Sajewicz

Pobierz darmowy: PIT 2016

Dowiedz się więcej na temat: nowoczesnej | nowoczesne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »