Od czwartku wypłaty dla poszkodowanych przez Sky Club

W czwartek TU Europa zacznie wypłaty z gwarancji dla poszkodowanych klientów upadłego biura podróży Sky Club - poinformowała w środę PAP rzeczniczka prasowa towarzystwa Alicja Hamkało. Dostaną oni 38 proc. lub 70 proc. kwot wpłaconych za wycieczki.

W czwartek TU Europa zacznie wypłaty z gwarancji dla poszkodowanych klientów upadłego biura podróży Sky Club - poinformowała w środę PAP rzeczniczka prasowa towarzystwa Alicja Hamkało. Dostaną oni 38 proc. lub 70 proc. kwot wpłaconych za wycieczki.

"Cała operacja zostanie przeprowadzona w ciągu 7 dni roboczych, mimo że formalnie TU Europa ma na to 30 dni od daty wydania dyspozycji przez beneficjenta gwarancji, którym jest Marszałek Województwa Mazowieckiego. Następnie TU Europa wyśle klientom pocztą pisemną informację o wysokości zwrotu" - poinformowała.

Hamkało wyjaśniła, że biuro podróży Sky Club miało dwie gwarancje wydane przez TU Europa. Pierwsza obejmowała okres od 15.09.2011 r. do 16.09.2012 r. na kwotę 17,5 mln zł. Druga dotyczyła okresu od 21.02.2012 r. do 16.09.2012 r. na kwotę 7,5 mln zł.

Reklama

"Klienci, którzy zawarli umowę na wycieczkę w okresie od 15.09.2011 r. do 20.02.2012 r., tj. w czasie, gdy biuro posiadało jedną gwarancję na kwotę 17,5 mln zł, i złożyli uzasadnione roszczenia, otrzymają około 38 proc. wniesionych wpłat. Klienci, którzy zawarli umowę na wycieczkę po 21.02.2012 r., tj. w czasie, gdy biuro posiadało dwie gwarancje na łączną sumę 25 mln zł, i złożyli uzasadnione roszczenia, otrzymają około 70 proc. wniesionych wpłat" - wskazała rzeczniczka.

Zaznaczyła, że kwoty te wynikają z rozliczeń dokonanych przez TU Europa i zweryfikowanych przez marszałka województwa mazowieckiego oraz potwierdzonych wydaniem przez niego dyspozycji wypłaty. Zwrot sum w różnych wysokościach jest związany z terminem podpisania przez klientów umów na wycieczki.

Według TU Europa łącznie z obu gwarancji uznano 6852 roszczenia, obejmujące często po kilka osób. Były bowiem sytuacje, kiedy jedna osoba wykupiła wycieczkę dla kilku osób. Zapewniono, że każdy wniosek został indywidualnie i szczegółowo sprawdzony pod kątem poprawności oraz porównany z dokumentacją dostarczoną przez klientów Sky Club.

"Następnie kwoty gwarancji zostały rozliczone proporcjonalnie do wartości wszystkich kompletnych, zweryfikowanych roszczeń" - poinformowała Hamkało.

4 lipca 2012 r. biuro podróży Sky Club, które organizowało wycieczki pod marką własną oraz Triady, złożyło w urzędzie marszałkowskim oświadczenie o niewypłacalności. Poza granicami kraju przebywało wówczas ponad 4,8 tys. osób - m.in. w Turcji, Grecji, Hiszpanii, Maroku, Tunezji, Egipcie, Portugalii. Wszystkich klientów biura sprowadził mazowiecki urząd marszałkowski, kosztowało to ponad 4 mln zł. Powroty turystów były opłacane z gwarancji ubezpieczeniowej Sky Club, która miała wartość 25 mln zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: wyplaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »