Reklama

Ostra kontrola

Już 15,5 mln zł zaoszczędził ZUS na cofnięciu lub wstrzymaniu niesłusznie pobieranych zasiłków.

W lipcu lekarze orzecznicy ZUS skontrolowali prawie 16 tys. osób przebywających na zwolnieniach

lekarskich. Mimo, że tych kontroli było o 7,3 proc. mniej niż w czerwcu, to oszczędności Funduszu

Ubezpieczeń Społecznych z powodu cofniętych lub wstrzymanych w tym czasie zasiłków chorobowych

i opiekuńczych wyniosły prawie 2,2 mln zł.

W lipcu orzecznicy z ZUS ujawnili kolejne 117 osób, które zwolnienia lekarskie wykorzystywały albo do

wykonywania dodatkowej pracy albo spędzania wczasów (w czerwcu takich osób było 107). W związku z

Reklama

tym osoby te straciły prawo do dalszego pobierania zasiłków chorobowych. W lipcu oszczędności FUS

z tego powodu wyniosły 121,5 tys zł. Kolejne 424,1 tys. zł ZUS zaoszczędził wstrzymując wypłatę 2,8

tys. zasiłków, które już nie przysługiwały ubezpieczonym. W tym samym czasie z 9,4 tys. zgłoszonych

wniosków, w 6,9 tys. przypadkach orzecznicy uznali, że należy przedłużyć zwolnienie lekarskie, a 532

osoby skierowali na rehabilitację, która pozwoli powrócić im do pracy.

Od początku roku lekarze orzecznicy z ZUS w sumie przeprowadzili 113,4 tys. badań kontrolnych.

Wykazały one, że co piąta osoba przebywająca na zwolnieniu lekarskim jest zdolna do pracy, a prawie

2,6 tys. osób może do niej powrócić po rehabilitacji. W efekcie działań lekarzy orzeczników od stycznia

do końca lipca br. oszczędności ZUS z powodu cofnięcia, wstrzymania lub obniżenia zasiłków

chorobowych i opiekuńczych wyniosły prawie 15,5 mln zł.

Dowiedz się więcej na temat: oszczędności | Jak zostać gwiazdą (2020) | lekarze | orzecznicy | kontrola | ZUS

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »