PayPal postawi na płatności kryptowalutami
W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. PayPal wprowadził już taką możliwość w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie.
To efekt coraz większej popularności wirtualnych walut - portfeli bitcoinowych jest już na świecie około 70 milionów - ale też globalizacji rynku e-commerce. O przygotowaniu do tych zmian powinni pomyśleć także polscy e-sprzedawcy, a szczególnie ci, którzy chcą dotrzeć do zagranicznych klientów.
Pod koniec marca PayPal umożliwił w Stanach Zjednoczonych płatności za e-zakupy przy pomocy kryptowalut takich jak Bitcoin, Litecoin, Etherum czy Bitcoin Cash. Do tej pory takie rozwiązanie było wymagające technologicznie. Teraz wymiana wirtualnych walut na dolary jest darmowa i automatyczna, a opcja ta pojawia się obok innych metod płatności, takich jak przelew czy karta kredytowa. W najbliższych miesiącach usługa może zostać rozszerzona na kraje Unii Europejskiej.
Niewykluczone, że również polscy sprzedawcy niedługo zaoferują klientom możliwość płacenia za jedzenie czy elektronikę w wirtualnych walutach. Ułatwi to robienie zakupów nie tylko posiadaczom kryptowalut, ale też konsumentom zza granicy m.in. poprzez ograniczenie kosztów transakcji międzynarodowych i wymian walutowych.
E-sklepy mogą sprzedawać i wysyłać swoje produkty niemal w dowolne miejsca na ziemi. Z globalizacji korzystają zarówno duzi gracze z odpowiednim zapleczem, jak i sprzedawcy produktów niszowych, niedostępnych na każdym rynku lokalnym.
Wielu polskich właścicieli e-sklepów postanowiło zainwestować w sprzedaż za granicę. Działalność na rynku międzynarodowym wymaga jednak dostosowania do potrzeb lokalnych rynków. Chodzi nie tylko o dostępność kilku wersji językowych czy zmianę opisów produktów, ale również zapewnienie możliwości wyboru preferowanych metod płatności.
Z danych PrestaShop wynika, że 9 na 10 zagranicznych klientów wybiera opłatę za pomocą PayPal zamiast lokalnych operatorów. W pierwszym kwartale 2021 roku aż 92% transakcji zrealizowanych w Polsce przy pomocy PrestaShop Checkout wiązało się z wysyłką poza granice kraju.
- Zagraniczni klienci często mają inne nawyki związane z płaceniem przez internet. Polacy chętnie wybierają PayU, Przelewy24 czy Blue Media.
Z kolei Niemcy czy Amerykanie są przyzwyczajeni do PayPala - podkreśla Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop. Wprowadzenie płatności kryptowalutami to ukłon w stronę coraz liczniejszej grupy klientów, w tym tych spoza kraju. Gdy tylko na naszym rynku pojawi się ta możliwość, w wielu przypadkach nie będzie konieczna instalacja nowych rozwiązań. Duża część polskich sklepów ma już moduł, który automatycznie umożliwi włączenie tej opcji - dodaje Bondu.
Źródła: Dane Statista
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze