Pekao wprowadza "mojeID"

Kolejny bank umożliwia swoim klientom korzystanie z usługi mojeID czyli potwierdzania tożsamości przez bankowość elektroniczną. Jako pierwszy wprowadził taką usługę PKO BP, zaraz po nim ING Bank Śląski, a dziś również Pekao. Na razie w ten sposób można się "identyfikować" zdalnie w PGNiG Obrót Detaliczny.

Usługa mojeID, opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości. Działa to podobnie, jak potwierdzanie Profilu Zaufanego poprzez bankowość internetową w korzystaniu z e-administracji.

Pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług, jest PGNiG Obrót Detaliczny.

Katalog usługodawców w systemie mojeID jest otwarty i ma się rozszerzać m.in. o firmy z branży ubezpieczeń, energetyki, telekomunikacji i usług medycznych, a w przyszłości także o portale administracji publicznej. W czerwcu tę formę potwierdzania tożsamości w instytucjach komercyjnych umożliwiły swoim klientom PKO BP oraz ING Bank Śląski. Teraz dołączył Pekao.

Reklama

Co ważne, usługa jest tak skonstruowana, że klient się loguje i podaje dane uwierzytelniające tylko na stronie banku.

Jak to działa? Do tego, by skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi, który udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości - m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.

Na razie usługa przeciera szklaki, ale jak już się upowszechni będzie dużym ułatwieniem w coraz szerszym i częstszym korzystaniu z internetowych serwisów, do których trzeba się logować, a więc zapamiętywać dziesiątki jeśli nie setki loginów i haseł.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »