Pierwsi turyści z biura Intertour wrócili do Krakowa

Pierwsi turyści z zarejestrowanego w Krakowie biura podróży Intertour, które w piątek ogłosiło niewypłacalność, w poniedziałek wieczorem wrócili do Polski.

Pierwsi turyści z zarejestrowanego w Krakowie biura podróży Intertour, które w piątek ogłosiło niewypłacalność, w poniedziałek wieczorem wrócili do Polski.

24 turystów z Bułgarii tuż po godz. 22 przyjechało do Krakowa, skąd część z nich busami wyruszyła w dalszą drogę do Jaworzna i Katowic.

Autokarami wysłanymi w sobotę przez samorząd województwa wyruszyło do Polski 69 osób - 24 z Bułgarii, 23 z Czarnogóry i 22 z Chorwacji.

Pozostali turyści, tj. 45 osób z Czarnogóry i Chorwacji, wrócą do Polski we wtorek rano. Opóźnienie w ich powrocie związane jest z awarią autokaru w miejscowości Szybenik na Chorwacji. Dla tej grupy zorganizowany został transport zastępczy - informowało w poniedziałek biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Reklama

Za granicą pozostaje jeszcze 104 klientów biura - będą oni wracać autobusami do Polski 7 i 12 sierpnia.

Łącznie za granicą przebywały 173 osoby, wysłane na wakacje przez Intertour.

W piątek zarejestrowane w Krakowie biuro podróży Intertour złożyło do Marszałka Województwa Małopolskiego oświadczenie o niewypłacalności. Biuro posiada gwarancję ubezpieczeniową dla organizatorów turystyki wystawioną przez Towarzystwo Ubezpieczeń Inter Polska S.A. Środki z tej gwarancji pokryją koszty powrotu turystów do kraju. O zwrot wpłat mogą się strać także osoby, których wycieczki nie doszły do skutku. Według wstępnych informacji takich osób jest ok. 250.

Wszelkie informacje na ten temat i formularz zgłoszenia szkody z umowy gwarancji ubezpieczeniowej są dostępne na stronie www.malopolskie.pl.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »