Płatnicze preferencje e-klientów

Choć Polacy robiący zakupy w sieci coraz częściej sięgają po inne formy płatności niż przelew bankowy, to wciąż jest to najpopularniejszy sposób regulowania należności - donosi "Puls Biznesu".

Choć Polacy robiący zakupy w sieci coraz częściej sięgają po inne formy płatności niż przelew bankowy, to wciąż jest to najpopularniejszy sposób regulowania należności - donosi "Puls Biznesu".

Płaci tak aż 67 proc. klientów e-sklepów i 76 proc. kupujących na aukcjach internetowych - wynika z analiz firmy badawczej Gemius oraz e-Commerce Polska.

Chętnie płacimy też gotówką przy odbiorze zamówionego towaru - robi tak 59 proc. kupujących w sklepach internetowych i 52 proc. na aukcjach. Jak zapewniają autorzy badania coraz częściej konsumenci (odpowiednio 42 i 50 proc.) sięga też po PayU, PayPall, DotPay, Allpay.

Kupujący oczekują prostych, szybkich rozwiązań i dlatego na znaczeniu zyskują te niewymuszające na kliencie logowania czy podawania haseł - wyjaśnia Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa. Jak jednak zastrzega, płatności on-line nie zawsze są korzystne dla wszystkich sklepów - należy pamiętać o ukrytych kosztach transakcji, którymi często obarczany jest klient.

Reklama

Badanie przeprowadzono w grudniu 2012 r. na grupie 1,5 tys. internautów.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »