Reklama

Płatności tym rozwiązaniem biją rekordy. III kwartał był przełomowy - wzrost sięgnął blisko 70 proc.

Mobilny system płatności BLIK bije rekordy. W III kwartale 12 mln aktywnych użytkowników zrealizowało 324 mln transakcji o łącznej wartości blisko 43 mld zł – wynika z danych Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK-a.

Trzeci kwartał 2022 r. był dla BLIK-a przełomowy. Nigdy dotąd użytkownicy systemu nie przekroczyli w ciągu trzech miesięcy 300 mln transakcji. Jest to o 67 proc. więcej niż w III kwartale 2021 roku. “Pod koniec września z BLIK-a aktywnie korzystało 12 mln użytkowników, którzy każdego dnia wykonywali nim średnio 3,5 mln operacji” - informuje Interię Polski Standard Płatności.

Od początku roku wykonano 864 mln transakcji. “Oznacza to, że w trakcie trzech kwartałów 2022 roku zrealizowano blisko 90 mln więcej płatności BLIK-iem niż łącznie w ciągu pierwszych 6 lat funkcjonowania systemu” - podkreśla jego operator. BLIK zaczął działać w lutym 2015 roku. 

Reklama

BLIK-iem najczęściej w sieci

Płatności BLIK są najpopularniejsze w sklepach internetowych. Od lipca do września Polacy płacili nim w sieci 178 mln razy – to o 41 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnia cena pojedynczego zakupu wyniosła 124 zł, a łączna wartość transakcji w III kwartale 22,1 mld zł - o połowę więcej niż rok wcześniej. Od kwietnia do czerwca 2022 r. użytkownicy korzystali z BLIK-a w polskim e-commerce trzy razy częściej niż z kart. – Obecna przewaga BLIK-a w kanale online wydaje się być nie do zachwiania. Od wielu miesięcy obserwujemy także stały wzrost jego popularności w globalnym e-commerce - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK-a.

Prawie 5 mln transakcji w jeden dzień

W trzecim kwartale Polacy wykonywali średnio 3,5 mln transakcji BLIK-iem dziennie. W tym okresie rekordowa liczba operacji wyniosła 4,9 mln w ciągu jednego dnia. Średnia kwota płatności to 132 zł, a wartość wszystkich transakcji zrealizowanych BLIK-iem osiągnęła 42,9 mld zł, o ponad połowę (61 proc.) więcej niż w takim samym okresie 2021 roku. Stale rośnie też liczba osób, które aktywnie korzystają z tej formy płatności. W ciągu trzech miesięcy, od lipca do września, zwiększyła się ona o ponad 700 tys., do 12 mln użytkowników. 

Od momentu udostępnienia usługi skorzystano z niej w 100 krajach na 6 kontynentach. - Obecność BLIK-a poza granicami naszego kraju jest nieodzownym etapem naszego dalszego rozwoju. Chcemy przede wszystkim być w istotny sposób obecni w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Jednym z kroków do realizacji tego celu jest niedawna akwizycja słowackiej platformy płatniczej VIAMO – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Ewa Wysocka 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »