Polacy chętnie kupują elektronikę. Kryzys niestraszny konsumentom?

Niepewna sytuacja gospodarcza, rosnące stopy procentowe i inflacja nie są straszne Polakom. A na pewno nie tym, którzy planują kupić elektronikę. Wg najnowszego raportu Deloitte Digital Consumer Trends 2022, aż 60 proc. konsumentów zamierza zwiększyć wydatki na takie urządzenia - szczególnie w kategoriach wearables (np. smartwatche) i fitness band, czy słuchawek bezprzewodowych.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Firma Deloitte przeanalizowała trendy konsumenckie w 2022 roku . Te jednoznacznie wskazują, że Polacy przywiązują wagę do technologii. Niezmiennie popularne są podstawowe urządzenia - 96 proc. z nas posiada smartfona, a 87 proc. laptopa. Coraz częściej wybierane są akcesoria - na słuchawki decyduje się już 64 proc. osób, a smartwatche wybiera 35 proc. Te dwie kategorie notują wyraźny wzrost na przestrzeni minionych trzech lat.

Reklama

Według tegorocznych danych Deloitte, 90 proc. konsumentów decyduje się na zakup nowego smartfona. Decydujemy na taki krok, ponieważ przede wszystkim nie mamy zaufania do sprzedawców używanych/odnowionych smartfonów (25 proc.), a także obawiamy się o żywotność i niezawodność telefonu z drugiej ręki (24 proc. i 22 proc.).

Poszukujący nowego urządzenia nadal stanowią przeważającą część, ale coraz większym zainteresowaniem cieszą się używane czy odnowione telefony. Już co dziesiąty konsument decyduje się na takie urządzenie. Trend jest jeszcze bardziej widoczny w najmłodszej grupie wiekowej, gdzie takie telefony posiada 14 proc. użytkowników.

Zapłacisz więcej za sprzęt przyjazny środowisku?

Wśród najważniejszych czynników, którymi kierujemy się podczas wyboru telefonu, jest wytrzymałość baterii (42 proc.), pojemność pamięci (27 proc.) czy prędkość procesora (24 proc.). Kupując smartfona, bardzo mało rozmyślamy na tematy związane ze zrównoważonym rozwojem czy ekologią. Ze względu na konieczność uwzględnienia licznych parametrów technicznych w procesie zakupowym, pozostałe schodzą na dalszy plan.

Okazuje się, że w kontekście technologii można (choć z trudem) połączyć jakość z podejściem eko. Tylko 3 na 10 Polaków byłoby w stanie zapłacić więcej pieniędzy za elektronikę, która jest bardziej przyjazna środowisku.

***

INTERIA.PL/Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: elektronika | zakupy | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »