Polacy coraz chętniej kupują on-line w Chinach
Polacy coraz chętniej zamawiają przez internet towary z Chin - pisze w dzisiejszym wydaniu chiński "Dziennik Ludowy". Gazeta opisuje rosnącą popularność portalu AliExpress, który należy do chińskiego giganta rynku sprzedaży on-line - koncernu Alibaba.
"Renminribao" ("Dziennik Ludowy") opisuje historie Polaków, którzy regularnie zamawiają towary z Chin na portalu AliExpress. W ubiegłym roku około 5 mln Polaków kupowało produkty na chińskiej platformie. To o ponad 66 proc. więcej niż rok wcześniej.
"Dziennik Ludowy" podkreśla, że popularność AliExpress w Polsce w głównej mierze opiera się na niskiej cenie oferowanych produktów z Chin. Według autora artykułu ceny towarów na chińskim portalu są średnio o 50 proc. niższe niż w innych sieciach typu e-commerce, a najtańszy smartfon można kupić już za 80 euro.
Dziennik zauważa jednak, że według prognoz za 5 lat tylko 10 proc. zakupów na platformach internetowych w Polsce pochodzić będzie od sprzedawców zagranicznych, co jest wskaźnikiem znacznie niższym niż średnia 30 proc. dla całej Unii Europejskiej.