Program PayPass firmy MasterCard

MasterCard na wystawie CTST pokazał również pierwszą "dwuinterfejsową" kartę z mikroprocesorem do "stykowej" i "bezdotykowej" realizacji płatności.

MasterCard na wystawie CTST pokazał również pierwszą "dwuinterfejsową" kartę z mikroprocesorem do "stykowej" i "bezdotykowej" realizacji płatności.

MasterCard International ogłosił, że jego nowatorski program "bezdotykowego" regulowania płatności o nazwie MasterCard PayPass, nabiera rozpędu. Trwająca już czwarty miesiąc eksploatacja próbna systemu MasterCard PayPass, prowadzona w Orlando na Florydzie, obejmuje 16 000 posiadaczy karty i prawie 60 akceptantów. Dodatkowo, niedawno MasterCard nawiązał współpracę z firmą Nokia w zakresie wbudowywania rozwiązania PayPass w telefony komórkowe. Obecnie Nokia prowadzi próby w sklepach w Dallas w Teksasie, w ramach których klienci dokonują płatności poprzez przyłożenie lub zbliżenie telefonu komórkowego do terminala płatniczego.

Reklama

"W ciągu najbliższych kilku miesięcy MasterCard w dalszym ciągu będzie zaskakiwał całą branże wprowadzając kolejne nowatorskie rozwiązania w zakresie PayPass, jeszcze bardziej ułatwiające klientom dokonywanie płatności za codzienne zakupy."

Nowe informacje o testach w Orlando

MasterCard rozpoczął współpracę z czołowymi instytucjami finansowymi - Chase, Citibank i MBNA - by sprawdzić działanie MasterCard PayPass w Orlando na Florydzie. Celem próby jest sprawdzenie w praktyce stosowania bezdotykowych kart płatniczych i przebadanie niezawodności eksploatacyjnej, uniwersalności oraz reakcji użytkowników i akceptantów kart PayPass firmy MasterCard.

Klienci używający w Orlando kart systemu MasterCard PayPass tylko zbliżają lub przykładają swoją kartę do sklepowego terminalu płatniczego, który wymienia z nią dane o transakcji drogą bezprzewodową, co eliminuje konieczność przeciągnięcia karty przez czytnik. Ze względu na szybkość dokonania transakcji nowe rozwiązanie idealnie nadaje się do zastosowań w miejscach, w których tradycyjnie w obrocie używana jest gotówka - na przykład w barach szybkiej obsługi, kawiarniach, stacjach paliw czy w kinach.

Wśród nowatorskich rozwiązań zainstalowanych u akceptantów PayPass w Orlando warto wymienić systemy specjalnie przystosowane do dystrybutorów paliw, kas kinowych i sklepów typu "drive through" (zakupy bez wysiadania z samochodu). Rozwiązania te dostępne są za znacznie niższą cenę niż poprzednio stosowane rozwiązania wykorzystujące transmisję drogą radiową i wymagają w niektórych tylko wypadkach nieznacznych modyfikacji oprogramowania terminali płatniczych.

Atuty ekonomiczne rozwiązania MasterCard PayPass

Rozwiązanie PayPass firmy MasterCard jest korzystne i atrakcyjne dla wszystkich stron zaangażowanych w realizację transakcji płatniczej - posiadaczy kart, akceptantów i instytucji finansowych.

Korzyści dla klientów:

-Możliwość lepszego ewidencjonowania wydatków, niż w wypadku płacenia gotówką,

-Szybki i prosty sposób regulowania płatności,

-Większe poczucie bezpieczeństwa, jako że podczas dokonywania transakcji karta pozostaje cały czas w rękach jej posiadacza.

Korzyści dla akceptantów

-Zapłatę przyjmuje się prościej i szybciej, niż gdyby była uiszczana gotówką, dzięki czemu ulega skróceniu czas obsługi kasowej klientów;

-Średnia wartość transakcji jest większa niż przy transakcji gotówkowej,

-Rozwiązanie to pomaga w przyciągnięciu nowych klientów i zwiększaniu ich lojalności.

Korzyści dla członkowskich instytucji finansowych:

-Zwiększenie wskaźnika GDV (obrót brutto w dolarach) dzięki przejęciu płatności dotychczas regulowanych gotówką,

-Otwiera możliwość pozyskiwania akceptantów w placówkach szybkiej obsługi,

-Zwiększa lojalność posiadaczy kart korzystających z programów kartowych danej instytucji

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: płatności | MasterCard | firmy | korzyści | PayPass | orlando
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »