"Puls Biznesu": Statystyczny Polak biednieje i będzie biedniał

Statystyczny Kowalski twierdzi, że biednieje i będzie biedniał. Na szczęście, te obawy z roku na rok maleją - donosi "Puls Biznesu".

Statystyczny Kowalski twierdzi, że biednieje i będzie biedniał. Na szczęście, te obawy z roku na rok maleją - donosi "Puls Biznesu".

Miniony rok ekonomiści uznają za rewelacyjny dla Polskiej gospodarki - nasz PKB wzrósł o ponad 4 proc. Polacy mają jednak zupełnie inne odczucia - zapamiętają ostatnie 12 miesięcy jako finansową klapę. Jak wynika z badania Grupy IQS, gospodarstwa domowe generalnie twierdzą, że w 2011 r. raczej zbiedniały, niż się wzbogaciły.

Co czwarty badany (24 proc.) deklaruje, że jego sytuacja materialna w minionym roku się pogorszyła. Tylko co siódmy (15 proc.) odpowiedział, że jego kondycja się poprawiła. Narzekają zwłaszcza kobiety, osoby w średnim wieku i mieszkańcy największych miast.

Reklama

- To są tylko subiektywne odczucia, ale nie należy ich lekceważyć. Pokazują, jakie są nastroje konsumenckie i jak w niedalekiej przyszłości może się zmieniać się popyt - mówi Ryszard Bugaj, ekonomista PAN. Oficjalna statystyka sugeruje, że kondycja finansowa przeciętnego Kowalskiego w minionym roku się nie zmieniła.

Optymistyczne jest jednak to, że Polacy na swoją kondycję finansową narzekają nieco mniej niż w analogicznych badaniach z poprzednich lat. - Rok temu konsumenci narzekali na swoją kondycję bardziej niż teraz, a jednak koniunktura od tego czasu się poprawiła. Ten rok nie był tak trudny, jak ekonomistom i gospodarstwom domowym wydawało się, że będzie - mówi Tomasz Kaczor, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: puls | Polacy | niepokoje | Puls Biznesu | nastroje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »