RMF24: Koniec awarii PKO BP

PKO BP usunął awarię systemu płatności, ale problemy z dostępem do pieniędzy mogą się jeszcze pojawiać, jeżeli macie kartę MasterCard - donosi reporter RMF FM Grzegorz Kwolek. Jak twierdzi rzeczniczka PKO BP Elżbieta Anders, duża część dzisiejszych kłopotów leży po stronie tej sieci płatniczej.

Informację o usunięciu awarii uzyskaliśmy po godzinie 15:00. - Utrudnienia mogą występować w odniesieniu do kart MasterCard. Z naszych informacji wynika, że dotyczy to klientów również innych banków, więc jest to problem po stronie organizacji płatniczej - powiedziała naszemu reporterowi rzeczniczka PKO BP Elżbieta Anders.

Potwierdziła, że mogło dochodzić do blokowania niewypłaconych środków na koncie. Takie sytuacje należy zgłosić przez infolinię banku - w innym przypadku pieniądze zostaną odblokowane dopiero po tygodniu.

To już drugi dzień kłopotów klientów PKO BP. Wczoraj problemy z wypłaceniem gotówki z bankomatów i płaceniem kartami w sklepach zaczęły się pojawiać po godzinie 14:00. Awarię udało się opanować dopiero pod wieczór.

Reklama

"Dzieci głodne, co mam im powiedzieć?!"

W ciągu kilku godzin awarii dostaliśmy od naszych słuchaczy i internautów setki telefonów, maili i SMS-ów.

ęNie miałam co dać dzieciom wczoraj na kolację, o dzisiejszym obiedzie nie wspominając! Jemy ryż z mlekiem. Dzieci głodne, co mam im powiedzieć?! Może zjemy obiad na kolację?!" - pisała na Gorącą Linię RMF FM jedna z naszych słuchaczek.

Inna opowiadała: "Wybrałam się z moim 2-letnim synkiem na zakupy, dodam, że jestem w 7. miesiącu ciąży. (...) No i niestety czekała na mnie niemiła niespodzianka, z żadnego bankomatu PKO BP w Nowym Targu nie ma możliwości wypłacić pieniędzy. W efekcie wróciliśmy do domu bez zakupów, z pustym bakiem w samochodzie i bez pieniędzy w portfelu. Nie wiem, co ja i moje dziecko będziemy jeść (...). Ta cała sytuacja to jakiś kiepski żart!".

Nasi słuchacze i internauci skarżyli się również, że nie można było dodzwonić się na bankową infolinię. "Olali sobie klientów, tyle powiem. Żadnej informacji. Infolinia, kartolinia, wszystko wyłączone" - pisała do nas Anna.

Co zrobić, jeśli bank zablokował ci pieniądze

Klientów, którym bank zablokował środki na koncie, mimo że nie zdołali wypłacić pieniędzy, uspokaja rzeczniczka PKO BP Elżbieta Anders. Radzi, by w takiej sytuacji jak najszybciej skontaktować się z infolinią albo oddziałem banku. Obiecuje, że te reklamacje będą rozpatrywane priorytetowo. - Tak szybko, jak to jest możliwe. Dlatego zachęcam do szybkiego składania reklamacji w tych przypadkach - mówi.

Edyta Bieńczak

Awaria w PKO BP. Czytaj więcej na RMF 24!

RMF
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | bankomaty | RMF FM | awaria | RMF24 | bankomat | PKO
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »