RMF24: Koniec awarii PKO BP
PKO BP usunął awarię systemu płatności, ale problemy z dostępem do pieniędzy mogą się jeszcze pojawiać, jeżeli macie kartę MasterCard - donosi reporter RMF FM Grzegorz Kwolek. Jak twierdzi rzeczniczka PKO BP Elżbieta Anders, duża część dzisiejszych kłopotów leży po stronie tej sieci płatniczej.
Informację o usunięciu awarii uzyskaliśmy po godzinie 15:00. - Utrudnienia mogą występować w odniesieniu do kart MasterCard. Z naszych informacji wynika, że dotyczy to klientów również innych banków, więc jest to problem po stronie organizacji płatniczej - powiedziała naszemu reporterowi rzeczniczka PKO BP Elżbieta Anders.
Potwierdziła, że mogło dochodzić do blokowania niewypłaconych środków na koncie. Takie sytuacje należy zgłosić przez infolinię banku - w innym przypadku pieniądze zostaną odblokowane dopiero po tygodniu.
To już drugi dzień kłopotów klientów PKO BP. Wczoraj problemy z wypłaceniem gotówki z bankomatów i płaceniem kartami w sklepach zaczęły się pojawiać po godzinie 14:00. Awarię udało się opanować dopiero pod wieczór.
W ciągu kilku godzin awarii dostaliśmy od naszych słuchaczy i internautów setki telefonów, maili i SMS-ów.
ęNie miałam co dać dzieciom wczoraj na kolację, o dzisiejszym obiedzie nie wspominając! Jemy ryż z mlekiem. Dzieci głodne, co mam im powiedzieć?! Może zjemy obiad na kolację?!" - pisała na Gorącą Linię RMF FM jedna z naszych słuchaczek.
Inna opowiadała: "Wybrałam się z moim 2-letnim synkiem na zakupy, dodam, że jestem w 7. miesiącu ciąży. (...) No i niestety czekała na mnie niemiła niespodzianka, z żadnego bankomatu PKO BP w Nowym Targu nie ma możliwości wypłacić pieniędzy. W efekcie wróciliśmy do domu bez zakupów, z pustym bakiem w samochodzie i bez pieniędzy w portfelu. Nie wiem, co ja i moje dziecko będziemy jeść (...). Ta cała sytuacja to jakiś kiepski żart!".
Nasi słuchacze i internauci skarżyli się również, że nie można było dodzwonić się na bankową infolinię. "Olali sobie klientów, tyle powiem. Żadnej informacji. Infolinia, kartolinia, wszystko wyłączone" - pisała do nas Anna.
Klientów, którym bank zablokował środki na koncie, mimo że nie zdołali wypłacić pieniędzy, uspokaja rzeczniczka PKO BP Elżbieta Anders. Radzi, by w takiej sytuacji jak najszybciej skontaktować się z infolinią albo oddziałem banku. Obiecuje, że te reklamacje będą rozpatrywane priorytetowo. - Tak szybko, jak to jest możliwe. Dlatego zachęcam do szybkiego składania reklamacji w tych przypadkach - mówi.
Edyta Bieńczak