Rynek zdrowej żywności rośnie - konsumenci chcą ekologicznych produktów
Świadomość konsumencka w Polsce stale rośnie. Coraz częściej zwraca się uwagę na zdrowy tryb życia. Kampanie, które są temu poświęcone, trwają już od kilku lat.
- Jedną z trwających kampanii poświęconych produktom ekologicznym jest bezpośrednia współpraca z rolnikami produkującymi taki asortyment - powiedziała serwisowi eNewsroom Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
- Dzięki temu mogą oni rozwijać się i dostarczać towary na rynek polski oraz rosnąć wraz z siecią. Pomaga im to także eksportować wyroby do wybranych zagranicznych placówek. Produkty wysokiej jakości na pewno docelowo będą zwiększać udział w rynku - dodaje.
Warunkiem jest jednak poszerzenie możliwości ekologicznych gospodarstw. Ich rozwój musi wiązać się także z obniżeniem cen ich towarów. To najważniejsze kryterium, które póki co sprawia, że konsumenci sięgają po produkty EKO rzadziej - z przyzwyczajenia wybierając oferty tańsze.
- Duży potencjał ma rynek żywności dla dzieci. Przetwory dla najmłodszych to asortyment, na którym klienci - czyli rodzice - nie chcą oszczędzać i chętnie wydają pieniądze na produkty lepszej jakości. Można jednak powiedzieć, że cały rynek zdrowej żywności rośnie. Wspierają go firmy zainteresowane potencjalnym rozwojem danego gospodarstwa - wskazała Juszkiewicz.