Reklama

"Rzeczpospolita": Rynek smartfonów coraz bardziej się kurczy

O 5,2 proc. mniej inteligentnych telefonów niż rok wcześniej sprzedało się na świecie w minionym półroczu. Polski rynek pod tym względem nie odstawał - czytamy w piątkowym wydaniu "Rzeczpospolitej".

Według sprawdzającej poziom dostaw firmy IDC, w drugim kwartale tego roku "producenci sprzedali o 2,3 proc. smartfonów mniej niż rok wcześniej: 333,2 mln sztuk. Z kolei Strategy Analytics szacuje, że w tym samym czasie sprzedało się około 341 mln urządzeń, co w porównaniu z danymi tej firmy sprzed roku jest liczbą o 2,5 proc. niższą (...) na podstawie danych IDC - w całym półroczu globalny rynek smartfonów był mniejszy o 5,2 proc. niż przed rokiem" - czytamy w dzienniku.

Reklama

Według danych GfK, do których dotarła gazeta, "operatorzy i sklepy sprzedać mogły przez pierwszych sześć miesięcy br. o 5 proc. urządzeń mniej. Za to przychody z tego tytułu urosły o około 4 proc. Sama GfK liczb nie zdradza, ale trend potwierdza".

Jak informuje "Rz", "tak jak i przed rokiem, tak i po pierwszym półroczu br. na pierwszym miejscu jest południowokoreański Samsung (mimo spadku o 1,4 proc. do około 147 mln sprzedanych aparatów), druga lokata należy do Huawei (około 118 mln, plus 24 proc. rok do roku), a trzecia do amerykańskiego Apple'a (w sumie w ciągu sześciu miesięcy sprzedał 70 mln nowych iPhone'ów, o 25 proc. mniej niż rok temu)" - czytamy.

"Analitycy zwracają uwagę, że częściej niż kiedyś kupujemy telefony z drugiej ręki (...) Polską specyfiką jest powrót operatorów komórkowych do walki o udziały w rynku smartfonów. Już wszystkie weszły na otwarty rynek i sprzedają aparaty na raty bez umowy o abonament" - informuje dziennik.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: samsung | apple | smartfony | telefony komórkowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »