Reklama

Sądy mają już do odzyskania ponad 309 mln zł, głównie za grzywny

W Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor jest już prawie 116 tys. dłużników wymiaru sprawiedliwości. Polacy najczęściej nie płacą grzywien oraz kosztów sądowych. Dłużnicy Temidy mają do oddania miliony złotych - informuje BIG InfoMonitor.

Maksymalna zaległość, widniejąca w BIG InfoMonitor, to suma jaką według sądu skazany powinien oddać, ponieważ wzbogacił się w wyniku przestępstwa - wynosi prawie 45,3 mln zł. Wrażenie robi też najwyższa nieopłacona grzywna, jest to niemal 7 mln zł. Znaczący jest też maksymalny dług powstały z powodu nieopłaconych kosztów sądowych - 226,7 tys. zł. Przeciętna zaległość z tytułu nieopłaconej grzywny to jednak znacznie mniej, bo 1459 zł, a z tytułu kosztów sądowych 491 zł - dowiadujemy się z nowego raportu BIG InfoMonitor.

Reklama

Najwięcej pracy z wpisywaniem dłużników mają sądy ze Śląska, stąd pochodzi ponad 27 tys. osób, które nie zapłaciły m.in. kosztów rozpraw czy grzywien. Łączna wartość ich zaległości przekracza 63,1 mln zł. Na kolejnym miejscu znajduje się Mazowsze, gdzie liczba dłużników dochodzi do 16 tys. osób, a dług do 51 mln zł. Następny jest Dolny Śląsk, tutaj sądom niemal 29 mln zł, winnych jest pieniądze ponad 14 tys. osób - wynika z danych BIG InfoMonitor.

W pozostałych województwach liczba dłużników nie przekracza 10 tys. osób. Najsolidniej do zobowiązań wobec wymiaru sprawiedliwości podchodzą mieszkańcy województw: lubuskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego. Osoby zgłoszone do BIG z informacją o niezapłaconym zobowiązaniu mogą mieć problem z uzyskaniem kredytu, pożyczki, a także z podpisanie umowy na telefon, internet, czy telewizję kablową.(js)

Dowiedz się więcej na temat: zaległości | sądy | długi

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »