Seniorzy w e-spożywczakach

Zaskakującą modę wśród seniorów, którzy zamiast chodzić na zakupy coraz chętniej kupują artykuły spożywcze przez Internet, odnotowuje "Metro".

Zaskakującą modę wśród seniorów, którzy zamiast chodzić na zakupy coraz chętniej kupują artykuły spożywcze przez Internet, odnotowuje "Metro".

Handlowcy postanowili przyjrzeć się zamawiającym i z ich badań wyszło, że osoby powyżej 60. roku życia to duża część internetowej klienteli. Niewielu zamawia jednak zakupy samemu (ci, którzy tak robią, to zaledwie 6 proc. osób bywających w e-sklepie). Dużo częściej robią to dla nich dzieci, wnuki lub znajomi czy sąsiedzi. W sumie zakupy dla starszych osób robi w sieciowych delikatesach już 28 proc. klientów.

Najczęściej zamawiają produkty raz na tydzień. Raczej te ciężkie, jak napoje, środki chemiczne, mięso, nabiał. Powody, by się skusić na zakupy przez internet? - Brak sił, choroba, strach przed kontuzją, o co szczególnie łatwo w czasie zimowej aury, czy w końcu niechęć, by prosić o pomoc w zakupach zapracowane dzieci lub sąsiada. Do wizyty w internetowym supermarkecie seniorów mają też zachęcić kupony rabatowe, np. na 20 zł, za każdego nowego poleconego klienta.

Reklama

Według sprzedawców grupa osób w tym wieku zainteresowanych e-handlem będzie rosnąć. Dlatego sklepy próbują rozszerzać ofertę, np. oferując leki.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | internet | senior | artykuły spożywcze | seniorzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »