Sklep Tesco E-zakupy już oficjalnie zamknięty, pomimo pandemicznych wzrostów sprzedaży e-grocery
1 listopada oficjalnie zamknięty został serwis Tesco E-zakupy w Polsce - informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl. Brytyjska sieć jeszcze kilka lat temu była zdecydowanym liderem internetowej sprzedaży żywności w naszym kraju; dziś nie pozwala już nawet klientom na zamówienie produktów w kanale online.
W Warszawie, Gdyni, Bielsku Białej i Opolu, zakupy internetowe w Tesco były możliwe tylko do 23 października. W tych miastach ostatnie dostawy zostały zrealizowane 24 października. W pozostałych miastach zamówienia można było składać do 30 października, a ostatnie dostawy do klientów zostały zrealizowane 31 października.
Uruchomiony w 2012 r. serwis E-zakupy zmienił polski rynek handlu detalicznego. W jego ramach w ciągu ośmiu lat Tesco zrealizowało ponad 8 mln zamówień, za pośrednictwem których dostarczyło klientom ponad 400 milionów produktów o łącznej wadze przekraczającej 300 tys. ton.
Serwis internetowy Tesco był jednym z pierwszych w Polsce sklepów oferujących żywność online.
Do jego dynamicznego rozwoju przyczynił się szereg zastosowanych przez Tesco innowacyjnych (wówczas) rozwiązań, w tym m.in. wprowadzenie specjalnych systemów odpowiadających za optymalne planowanie tras przejazdu vanów, czy dwugodzinnych okien dostaw, rozpoczynających się o każdej pełnej godzinie między 8:00 a 20:00, dzięki czemu każdy klient mógł otrzymać zakupy w jak najbardziej dogodnym dla siebie terminie. Innowacją na polskim rynku była także wprowadzona przez Tesco usługa Click & Collect, umożliwiająca odbiór zamówienia złożonego online w sklepie stacjonarnym.
- Decyzja o zamknięciu E-zakupów Tesco nie była łatwa. Od początku istnienia usługi robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszym klientom z jednej strony najwyższej jakości produkty, a z drugiej - łatwe i wygodne zakupy. Dziękujemy wszystkim, którzy towarzyszyli nam w tej drodze: naszym pracownikom - za ich zaangażowanie i klientom - za zaufanie i to, że przez wszystkie te lata byli z nami - mówi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Zamknięcie kanału sprzedaży internetowej to integralna część procesu przygotowań Tesco do przekazania polskiego biznesu sieci nowemu właścicielowi - duńskiej Salling Group, czyli operatorowi sieci sklepów Netto. Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu br. transakcją Salling Group przejmie 301 sklepów Tesco w Polsce (czyli niemal wszystkie placówki). Usługa E-zakupy nie została objęta umową przejęcia. Aktualnie właściciel Netto czeka na zgodę UOKiK na koncentrację.
Tesco Polska to obecnie sieć 318 stacjonarnych sklepów - supermarketów i hipermarketów kompaktowych.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze