SN: Reklamy Link4 nie wprowadzały klientów w błąd
Reklamy towarzystwa ubezpieczeniowego Link4 nie wprowadzały klientów w błąd, nie miały także wpływu na decyzje klientów co do nabycia usług ubezpieczeniowych - orzekł w piątek Sąd Najwyższy.
Jak wynika z informacji prasowej Marka Barana, PR managera firmy Link4, Sąd Najwyższy oddalił w piątek skargę kasacyjną Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych w sprawie dotyczącej reklam towarzystwa ubezpieczeniowego Link4 (sygn. I CSK 498/11). Chodziło o reklamy, które nie są emitowane od ponad trzech lat.
SN podkreślił, że reklamy przedstawiające konkurentów są generalnie dopuszczalne, ale nie mogą ich deprecjonować - wynika z przesłanej informacji. Według sądu, ocena negatywnych elementów reklamy powinna przebiegać na podstawie ocen etyczno-moralnych, które w przypadku ich naruszenia wyznaczają granice dobrych obyczajów w reklamie. W trakcie postępowania Link4 nie wykazano, że reklamy opierają się na nieprawdziwych informacjach - wynika z przesłanej informacji. Reklama nie odnosiła się wprost do cech towarów lub usług, ale podkreślała w sposób prawdziwy różnice.
Sąd Najwyższy podtrzymał jednocześnie stanowisko sądów I i II instancji, że reklamy naruszały dobre obyczaje w stosunku do sposobu prezentowania wizerunku agentów ubezpieczeniowych.
Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń jest firmą ubezpieczeniową zajmującą się sprzedażą polis ubezpieczeniowych przez telefon i internet.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi