TNS Polska: Co piąty Polak stara się systematycznie oszczędzać, barierą często nie jest brak pieniędzy

Z badania TNS wynika, że 67 proc. ankietowanych posiada jakiekolwiek oszczędności, ale tylko 18 proc. stara się oszczędzać systematycznie. Blisko połowa badanych (42 proc.) ma na koniec miesiąca nadwyżkę finansową.

Blisko 60 proc. społeczeństwa wszystkie pieniądze przeznacza na bieżące potrzeby, a systematycznie stara się oszczędzać 18 proc. badanych. Barierą w oszczędzaniu często nie jest brak środków, a dochody większości gospodarstw dają możliwość systematycznego oszczędzania - wynika z badań TNS Polska.

- Są obiektywne możliwości oszczędzania, ale potrzebna jest tutaj edukacja i zmiana postaw. Możliwości ekonomiczne trzech czwartych gospodarstw stwarzają szansę do podjęcia lub wzrostu poziomu oszczędzania - powiedział na wtorkowej konferencji Marcin Idzik z TNS Polska.

Reklama

Jego zdaniem, oszczędności powstają często jako pozostałość po konsumpcji, a nie w wyniku świadomego, celowego postępowania.

Ponad połowa ankietowanych przyznała, że ma za słabe umiejętności w zarządzaniu budżetem domowym i nisko ocenia swoją wiedzę odnośnie do możliwych sposobów oszczędzania.

Ankietowani trzymają oszczędności głównie na kontach osobistych (67 proc.), rachunkach oszczędnościowych (6,6 proc.) i w domu (6,6 proc.). Co trzeci badany oszczędza miesięcznie kwotę nie większą niż 100 zł, a co czwarty od 100 do 200 zł. Oszczędności powyżej 500 zł deklaruje 6 proc. badanych.

Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2015 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie społeczeństwa w wieku 18-55 lat przez TNS Polska na zlecenie PKO BP.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: brak pieniędzy | TNS Polska | brak | Polacy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »