Reklama

Ubezpieczenia: Wyłudzenia na kwotę 130 mln zł

Ubezpieczyciele wykryli w poprzednim roku wyłudzenia odszkodowań i świadczeń na kwotę niemal 130 mln zł.

O 41 proc. wzrosły wyłudzenia na rynku ubezpieczeń na życie, a o 3 proc. na rynku pozostałych ubezpieczeń osobowych i majątkowych - poinformowała Polska Izba Ubezpieczeń.

Reklama

PIU opublikowała w czwartek coroczną analizę przedstawiającą dane dotyczące przestępczości ubezpieczeniowej w Polsce.

Według danych PIU, w 2013 r. roku zakłady ubezpieczeń wykryły łącznie 8 tys. 353 przestępstwa dotyczące próby wyłudzenia odszkodowania lub świadczenia.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

W segmencie ubezpieczeń na życie wykryto 386 zdarzeń, czyli o 41 proc. więcej niż w 2012 roku. Wartość wykrytych zdarzeń wynosiła nieco ponad 10 mln zł., czyli była o 58 proc. większa niż rok wcześniej.

Z kolei w pozostałych ubezpieczeniach osobowych oraz majątkowych ubezpieczyciele wykryli 7 tys. 967 wyłudzeń lub prób wyłudzenia (wzrost 3 proc. w ujęciu rocznym). Wartość wykrytych zdarzeń wynosiła ponad 119 mln zł, czyli była o 16 proc. większa niż w 2012 r.

Zdecydowana większość (66 proc.) spraw w tym segmencie dotyczyło próby wyłudzenia odszkodowania z tytułu OC komunikacyjnego, 23 proc. odnosiło się do ubezpieczenia Autocasco (AC), natomiast niemal 2 proc. dotyczyło ubezpieczenia NNW.

W przypadku ubezpieczeń autocasco wartość średniego wyłudzenia wynosi 18 tys. zł, a w przypadku OC komunikacyjnego - 11 tys. zł.

Łączna suma składek zebranych przez ubezpieczycieli w 2013 r. wynosiła blisko 58 mld zł. Branża wypłaciła w tym okresie blisko 37 mld zł odszkodowań i świadczeń.

Dowiedz się więcej na temat: wyłudzenia | ubezpieczenia | wyłudziła | odszkodowania

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »