UOKiK chce, by niewykorzystane pieniądze na kartach pre-paid mogły trafić na konto klienta w banku
Prezes UOKiK chce zmian w przygotowywanym prawie komunikacji elektronicznej, aby konsument rejestrując kartę pre-paid mógł podać numeru konta bankowego, na które automatycznie otrzyma zwrot niewykorzystanych pieniędzy - poinformował UOKiK w komunikacie prasowym.
- Zaproponujemy zmianę brzmienia artykułu tak, aby konsument rejestrując kartę pre-paid mógł podać numeru konta bankowego, na które automatycznie otrzyma zwrot niewykorzystanych pieniędzy. Brak podania numeru konta nie zablokuje jednocześnie możliwości odzyskania pieniędzy po wygaśnięciu karty pre-paid lub przejściu do innego operatora komórkowego. Zasilenie Funduszu Szerokopasmowego nastąpi wówczas, gdy obie ścieżki odzyskania pieniędzy nie zostaną przez konsumenta wykorzystan - powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
UOKiK we wrześniu 2016 r. wszczął postępowania przeciwko czterem największym operatorom telekomunikacyjnym. Wątpliwości urzędu budziło to, że brak kolejnego doładowania telefonu na kartę oznacza, że przepadają środki niewykorzystane przez klientów.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze