UOKiK ukarał Raiffeisen Bank. Ponad 3,1 mln zł za bezprawną zmianę umowy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ukarał Raiffeisen Bank International za bezprawną i jednostronną zmianę umowy kredytu hipotecznego. Decyzja jest nieprawomocna.

Raiffeisen Bank International dokonał bezprawnie jednostronnej zmiany umowy o kredyt hipoteczny w zakresie nowych numerów kont do spłaty i obsługi kredytów - poinformował w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodał, że UOKiK nałożył na bank ponad 3,1 mln zł kary.

"Raiffeisen Bank International dokonał bezprawnie jednostronnej zmiany umowy o kredyt hipoteczny w zakresie nowych numerów kont do spłaty i obsługi kredytów. W efekcie konsumenci byli zdezorientowani - nie wiedzieli, na który rachunek wpłacać pieniądze, co powodowało opóźnienia w spłacie rat, a w niektórych sytuacjach wszczęcie windykacji względem kredytobiorców" - wskazał UOKiK.

Reklama

Dodał, że Prezes UOKiK nałożył na bank karę w wysokości ponad 3,1 mln zł. Decyzja jest nieprawomocna, przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ważne zmiany w umowie z bankiem muszą znaleźć się w zaakceptowanym aneksie

Zdaniem prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego, Raiffeisen Bank International nie był uprawniony do jednostronnej zmiany umów kredytowych, zwłaszcza w tak ważnej dla konsumentów kwestii jak sposób spłaty kredytu.

"Takie zmiany powinny być przeprowadzone za zgodą obu stron w drodze aneksu. Dlatego uznaliśmy, że bank wprowadzał konsumentów w błąd, rozpowszechniając nieprawdziwe informacje o nowych rachunkach" - zaznaczył prezes UOKiK.

Zobacz również:

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | kredyt hipoteczny | umowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »