Reklama

UOKiK zakwestionował drobny druk w reklamie banku - kara ponad 1,7 mln zł

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował drobny druk w ulotkach i reklamach kredytu oferowanego przez Getin Noble Bank. Zbyt krótki był też czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych, stąd Urząd nałożył na bank ponad 1,7 mln zł kary - poinformował UOKiK.

Urząd przypomniał w piątkowym komunikacie, że wymagane prawem informacje o kredycie muszą być przedstawiane konsumentom w sposób umożliwiający ich odczytanie i zrozumienie.

Bank w reklamie kredytu konsumenckiego powinien podać stopę oprocentowania, całkowitą kwotę kredytu, rzeczywistą roczną stopę oprocentowania (RRSO), czas obowiązywania umowy, całkowitą kwotę do zapłaty i wysokość rat.

Kampania reklamująca kredyt trwała od kwietnia do grudnia 2015 r. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziły ulotki, a także reklamy telewizyjne i internetowe. Urząd uznał, że wymagane prawem informacje były na tych nośnikach przedstawione zbyt małą czcionką, a czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych był zbyt krótki.

Reklama

"Materiały marketingowe powinny być dostosowane do nośnika, na którym są prezentowane. Wymagane prawem informacje powinny być przedstawione w sposób jednoznaczny, zrozumiały i dobrze widoczny. Na przedsiębiorcy ciąży szczególna odpowiedzialność, by dostosował swój przekaz do możliwości danego medium. Dlatego bank powinien dopilnować, by komunikat zawierający informacje wymagane przez ustawę o kredycie konsumenckim był w reklamie wyświetlany jak najdłużej i był jak najlepiej widoczny" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.

Jak informuje Urząd, niezgodne z prawem praktyki zostały już zaniechane.

Dowiedz się więcej na temat: Getin Noble Bank SA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »