Reklama

Urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji?

Blisko 75 proc. Polaków uważa, że sprzęt komputerowy, AGD i RTV jest bardziej awaryjny niż 10 lat temu, a przeszło co drugi z nas (51,9 proc.) twierdzi, że urządzenia psują się już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji (badanie zlecone przez AXA Partners).

Reklama

- Dziś tylko z nostalgią możemy wspominać niezawodne urządzenia sprzed lat, które służyły w domu przez długi czas. Obecnie produkcja ma charakter masowy z naciskiem na efektywność kosztową, co nie zawsze pozytywnie wpływa na ich jakość i żywotność - komentuje Paweł Zieliński z AXA Partners.

Problemy z żywotnością urządzeń elektronicznych to coraz powszechniejsze zjawisko. W blisko co trzecim gospodarstwie domowym (32,2 proc.) w ciągu ostatniego roku awarii lub uszkodzeniu uległo jedno takie urządzenie, a w blisko co drugim (43,1 proc.) nawet dwa lub trzy.

Co ciekawe, najczęściej psują się one już w pierwszym roku po zakończeniu gwarancji - tak uważa aż 51,9 proc. badanych.

Problemy z żywotnością zakupionych urządzeń elektronicznych i AGD zauważyli ubezpieczyciele. W ofercie ubezpieczycieli można znaleźć specjalne polisy pokrywające koszty naprawy lub wymiany urządzeń po wygaśnięciu gwarancji producenta, zarówno gdy sprzęt po prostu się zepsuje, jak i w wyniku przypadkowych uszkodzeń mechanicznych czy przepięć w sieci elektrycznej.

Najchętniej "przedłużoną gwarancją" Polacy objęliby: sprzęt AGD - 56 proc. wskazań; komputer i laptop - 54,4 proc.; sprzęt RTV - 43,8 proc.; oraz smartfony - 33,4 proc.

Ubezpieczeniem mogą być objęte także skutki uszkodzenia sprzętu powstałe w wyniku przepięcia w sieci elektrycznej, nieszczęśliwego wypadku czy kradzieży. Osoby posiadające polisę mogą również liczyć na dodatkowe udogodnienia, takie jak bezpłatny transport (wysyłka i odbiór urządzenia z serwisu) czy pokrycie kosztów żywności utraconej w przypadku jej rozmrożenia.(js)

Dowiedz się więcej na temat: gwarancja | handel

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »