Usunięta awaria systemu informatycznego w mBanku
Klienci mBanku mogą już bez problemów zalogować się do systemu - poinformował rzecznik banku Krzysztof Olszewski. Od poniedziałku rano niektórzy klienci mBanku mieli problem z zalogowaniem się do konta przez stronę internetową i dokonywaniem transakcji.
Olszewski zapewnił, że bank nie spodziewa się kolejnych utrudnień. Informatycy banku od rana pracowali nad usunięciem usterki. Nie wszyscy klienci mieli problem z zalogowaniem się do systemu; u części wszystko działało prawidłowo.
- Chcę zapewnić, że pieniądze naszych klientów są bezpieczne, a usterka w żaden sposób nie wpłynie na stan kont - powiedziała Kinga Wojciechowska z biura prasowego banku. Karty wydane przez bank działały normalnie, więc klienci mogli nimi płacić. Mogli też wypłacić pieniądze z bankomatu.
mBank jest częścią BRE Banku. Nie posiada własnych oddziałów. Oferuje usługi bankowe, finansowe, inwestycyjne i ubezpieczeniowe. Proponuje także usługi telekomunikacyjne wirtualnego operatora komórkowego - mBank mobile. Klienci mBanku mogą korzystać bez prowizji z sieci ok. 4,3 tys. bankomatów.
Przez kilka godzin problemy z logowaniem do systemu mieli w poniedziałek także klienci Polbanku i ING.