Ważne dla klientów banków. Przerwy techniczne w ten weekend będą wyjątkowo długie
Klienci kilku banków działających w Polsce będą mieli w najbliższych dniach problemy z korzystaniem z niektórych usług. W weekend szczególnie długie, trwające co najmniej kilkanaście godzin, prace technicznych zaplanowano w PKO BP, VeloBanku i Toyota Banku.
Z powodu prac modernizacyjnych w PKO BP od piątku (21 kwietnia) od godz. 23:00 do godz. 23:30 w sobotę (22 kwietnia) niedostępne będą niektóre funkcje w serwisie iPKO i iPKO biznes, aplikacji IKO i iPKO biznes mobile oraz serwisie telefonicznym, np.:
- spłata zadłużenia, zmiana limitów kart, informacje o kartach, blokada czasowa, historia operacji
- otwieranie nowych kont
- wnioski o karty, pożyczki i kredyty
- przelewy z karty kredytowej - również w ramach usługi Płacę z iPKO
- otwarta bankowość
Nie będą działać płatności Blikiem z kartą kredytową jako źródłem płatności. Pozostałe płatności Blik będą działać.
Dodatkowo mogą wystąpić utrudnienia przy płatności kartą w internecie oraz korzystaniu z serwisu i aplikacji PKO Junior.
Karty w bankomatach i sklepach stacjonarnych będą działać w ramach ustalonych przez klienta limitów.
Z powodu prac technicznych w Santander Banku z piątku na sobotę (21/22 kwietnia) od godz. 23:00 do godz.7:30 nie będzie działać:
- bankowość internetowa
- aplikacja mobilna
- przelewy natychmiastowe
- płatność w sklepach internetowych (Przelew24)
- Blik
- Kantor Santander (już od godz. 22:00)
W tym czasie normalnie będą działać karty oraz bankomaty/wpłatomaty.
Prace modernizacyjne przeprowadzone zostaną w mBanku z soboty na niedzielę (22/23 kwietnia) od. godz. 22:00 do godz. 10:00. W tym czasie wyłączone będą:
- mLinia, a podczas przerwy bank nie będzie mieć wglądu w dane klientów
- łączenie aplikacji mobilnej z kontem, ale w tym czasie klienci bez przeszkód skorzystają z serwisu transakcyjnego
W sobotę (22 kwietnia) od godz. 8:00 do godz. 14:00 klienci nie będą mogli skorzystać z maklerskiej aplikacji mobilnej mBank Giełda.
W niedzielę (23 kwietnia) od godz. 2:00 do godz. 05:00
- nie będzie można potwierdzić żadnej transakcji hasłem z wiadomości SMS
- nie będzie można złożyć żadnego wniosku (np. o kartę debetową, kredyt czy konto)
W niedzielę (23 kwietnia) od godz. 22:00 do godz. 00:00 klienci nie skorzystają z mKantoru. Usługa będzie niedostępne w serwisie transakcyjnym i na urządzeniach mobilnych.
Z soboty na niedzielę (22/23 kwietnia) od godz. 23:50 do godz. 19 :00 VeloBank przeprowadzi prace techniczne. Podczas przerwy nie będzie można:
- logować się do bankowości internetowej i mobilnej
- korzystać z Blika
- natrafić na utrudnienia w płatnościach online kartą
Nadal będzie możliwe:
- wpłacanie i wypłacanie gotówki kartą z bankomatu
- płacenie w sklepach stacjonarnych: kartą płatniczą, zbliżeniowo telefonem (np. Apple Pay, Google Pay) lub zegarkiem i opaską (np. SwatchPAY, Garmin Pay)
W sobotę (22 kwietnia) od godziny 0:30 do 6:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna Nest Banku będzie podlegać ograniczeniom. W związku z tym klienci:
- nie zalogują się do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej
- nie zmienią limitów w bankowości automatycznej
- nie skorzystają z Blika ani Visa Mobile
- nie potwierdzą płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej
- nie zapłacą w sklepie internetowym
- nie zmienią limitów płatności w bankowości elektronicznej.
W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów.
Planowane prace serwisowe w Toyota Banku rozpoczną się w sobotę (22 kwietnia) o godz. 6:00 i potrwają do niedzieli (23 kwietnia) do godz. 23:00.
W tym czasie mogą wystąpić utrudnienia w autoryzacji płatności kartowych, a także w dostępie do Systemu Bankowości Elektronicznej, Automatycznego Serwisu Telefonicznego, wyciągów, zmiany limitów oraz usług tzw. szybkich płatności. W sobotę (22 kwietnia) nie będzie dostępna także infolinia.
W związku z pracami serwisowymi w sobotę (22 kwietnia) od godz. 9:00 do godz. 20:00 system informatyczny Biura Maklerskiego Banku Millennium ePromak+ nie będzie dostępny dla klientów.
W sobotę (22 kwietnia) od godz. 21:00 do godz. 23:00 w Banku BPS z powodu prac serwisowych system bankowości internetowej e25 będzie niedostępny.
Opr. JB