Znany sklep wycofuje kontrowersyjne kosmetyki

Dzięki kampanii konsumenckiej Ikea rezygnuje ze sprzedaży kosmetyków ze składnikami zaburzającymi gospodarkę hormonalną.

Kampania krytykująca zawartość w kosmetykach substancji uszkadzających układ hormonalny, którą rozpoczęła Duńska Rada Konsumencka (Forbrukerradet), przynosi rezultaty: kosmetyki sprzedawane w Ikei nie będą już zawierały w swoim składzie żadnej z 17 substancji zaburzających gospodarkę hormonalną organizmu, zamieszczonych na liście UE ze składnikami dopuszczonymi do stosowania w kosmetykach. Fundacja Pro-Test prowadzi taką samą kampanię w Polsce.

Duńska Rada Konsumencka i Fundacja Pro-Test mają nadzieję, że w ślady Ikei pójdą i inni producenci kosmetyków. W ramach kampanii przeciw składnikom kosmetyków zaburzającym gospodarkę hormonalną wraz z naszymi duńskimi partnerami działamy na rzecz wyeliminowania z kosmetyków 17 składników.

Reklama

Ikea była krytykowana przez organizację konsumencką z Danii, ponieważ oferowała linię kosmetyków NJUTA, które miały w swoim składzie niektóre z 17 składników z listy. Produkty NJUTA są dostępne również w Polsce.

Przedtem Ikea nie chciała usunąć tych substancji ze swoich kosmetyków, ale teraz postanowiła to uczynić i to nie tylko w swoich sklepach w Danii, ale w innych krajach, w tym również w Polsce. Dzięki temu zyskają konsumenci na całym świecie. - W naszych produktach nie ma żadnej z 17 substancji z listy. Cieszymy się, że udało nam się znaleźć dla nich dobre alternatywy - mówi Jonas Engberg, CSR manager duńskiej Ikei. - Te zmiany w naszym asortymencie są dla nas bardzo ważne - wyznaje Karolina Horoszczak, rzecznik prasowy polskiego oddziału Ikea.

- Jesteśmy zadowoleni z decyzji Ikei. To pierwszy międzynarodowy koncern, który wycofuje substancje. To słuszna i ważna decyzja - stwierdza Claus Jorgensen z Duńskiej Rady Konsumenckiej. - Jako koncern światowy, Ikea pokazała, że możliwe jest produkowanie kosmetyków bez zawartości składników zaburzających układ hormonalny - dodaje Jorgensen.

Kampania Duńskiej Rady Konsumenckiej przeniosła się nie tylko do Polski, ale także do Szwajcarii i do Norwegii. Być może jej sukcesy zaowocują rozszerzeniem akcji i na inne kraje. - Naciski konsumentów w wielu krajach mogą sprawić, że koncerny międzynarodowe przeanalizują swoje strategie i również zaczną wycofywać się ze stosowania substancji zaburzających gospodarkę hormonalną, podobnie jak Ikea. Do tej pory duże firmy kosmetyczne nie zrobiły nic w sprawie tych substancji, ale jeśli poczują presję konsumentów na całym świecie, mamy szansę na to, że zmienią swoje praktyki - mówi Jorgensen.

Więcej na: www.Pro-Test.pl

Tekst pochodzi z

Pro-Test
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | hormony | kosmetyk | wycofywanie | kosmetyki | IKEA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »